«Праз дым праходзіць Ілан Маск». Беларус з'ехаў у ЗША і працаваў у Apple і Tesla
Міхал пераехаў з сям’ёй у ЗША ў 2013 годзе. Кажа, у яго амерыканскім жыцці «было ўсё» — і чэргі па ежу з бамжамі, і жыццё на дапамогу. Але таксама была праца на праектах у Apple і Tesla — і рост ад франтэнд-распрацоўшчыка-джуна да фулстэк-сеньёра. Вось ягоная гісторыя.
Міхал пераехаў з сям’ёй у ЗША ў 2013 годзе. Кажа, у яго амерыканскім жыцці «было ўсё» — і чэргі па ежу з бамжамі, і жыццё на дапамогу. Але таксама была праца на праектах у Apple і Tesla — і рост ад франтэнд-распрацоўшчыка-джуна да фулстэк-сеньёра. Вось ягоная гісторыя.
«На першай працы быў і за касіра, і за сісадміна, і нават за ахоўніка-выкідалу»
— Я — выпускнік РТІ (цяпер — БДУІР), скончыў ВНУ ў 2001 годзе. На першую працу яшчэ студэнтам уладкаваўся ў камп’ютарны клуб — больш няма куды было. Клуб знаходзіўся на самым ускрайку Мінска, дзе цяпер метро «Каменная горка», — і я там быў і за касіра, і за сісадміна, і нават за ахоўніка-выкідалу.
У нас было 80 камп’ютараў. Кантынгент вельмі розны — ад падлеткаў да бандытаў. Часам кліенты прыходзілі падшафэ або пад кайфам. Здараліся сутычкі-драчкі — трэба было «разрульваць». Мы наладзілі сувязь з мясцовымі бандытамі — тыя дапамагалі наводзіць парадак, калі што. Вось такі быў час.
Ужо пасля інстытута я прыйшоў на «Белрыбу» сістэмным адміністратарам. У іх была магутная база даных, і трэба было яе падтрымліваць, — а яшчэ серверы, падтрымка і апгрэйд не менш як 800 камп’ютараў. І філіялаў куча — я аб’ехаў усю Беларусь, не назаву гарадоў, дзе я б не быў.
Мая зарплата была ў раёне $350 — няшмат, але па тых часах нармальна. У 2009, ужо калі я перайшоў у страхавую кампанію «Стравіта», — стала каля $900.
У «Стравіце» я ўжо не толькі сісадмінам быў, але яшчэ і пісаў на PHP. А паралельна «халтурыў», як тады казалі, — мне заказалі сайт «пад ключ» для крамы сантэхнікі. Я зрабіў сваю CMS — як WordPress, — і мог кляпаць такія сайты пачкамі, рухавік працаваў пад любыя бізнэсы.
«Як у старых фільмах: купляў газеты з аб’явамі аб працы — і абзвоньваў»
У Амерыку мы пераехалі ў 2013 годзе. Жонка выйграла грынкарту і сказала, што паедзе ў любым выпадку — і забярэ траіх нашых дзяцей. Малодшаму сыну было 1,5 года, дачцэ — 2,5 года, а старэйшаму — 5.
Тады «Аэрафлот» дазваляў перавозіць да 50 кг на чалавека — і мы прыцягнулі з сабой у ЗША 250 кг на ўсіх.
Прыляцелі ў Нью-Ёрк — там нас сустрэў прыяцель, які паабяцаў нам дапамагчы з жытлом. Крыху раней мы перавялі яму $2,5 тысячы — але ён сказаў, што ўзніклі праблемы, паабяцаў за дзень-два-тры ўсё вырашыць. А пакуль адвёз нас у гатэль на Брайтан-Біч — за $100 на суткі.
Мы пражылі там тыдзень, але пытанне з кватэрай так і не вырашылася. Прыяцель знік. Я патэлефанаваў сваёй аднакласніцы ў Нью-Джэрсі. Яна прыехала, паглядзела, у якіх умовах мы жывем, — і запрасіла пажыць у яе ў доме.
Я штодня ездзіў у Нью-Ёрк шукаць працу. Усё як у старых фільмах: купляў газеты з аб’явамі аб працы — і абзвоньваў. У Мінску ў мяне быў рэпетытар па англійскай, плюс я наведваў два курсы, але тут у Амерыцы я не мог нават заказ у кавярні зрабіць. Таму тэлефанаваў у асноўным у кампаніі, дзе размаўлялі па-руску.
Адная з іх — тэлебачанне — запрасіла ў офіс на Брайтан-Біч. Ім не патрэбны быў праграміст, яны хацелі тэсціроўшчыка. Добра — ударылі па руках. Я адзін тыдзень там прапрацаваў, другі… Але трэба ж было займацца легалізацыяй, — і я раз-пораз адпрошваўся: страхоўку зрабіць, яшчэ штосьці. Яны наехалі: «Ты не працуеш, а толькі бегаеш!» Так я вылецеў. Мне не заплацілі ні цэнта — нібыта выпрабавальны тэрмін гэтага не меў на ўвазе.
Выявы тут і далей носяць ілюстрацыйны характар. Фота: Unsplash
Я зноў пачаў шукаць працу. Прайшоў сумоўе ў Alex’s Meat — але выявіўся «занадта крутым», не ўзялі. Потым у AquaLite — гэта таксама руская кампанія. Яны сказалі: «Зрабі ў Photoshop флаер, калі нам спадабаецца, то возьмем цябе». Я зрабіў.
Потым яны бачаць: а іх дызайнер — неблагі камп’ютаршчык. Сталі прыцягваць мяне да работ на сайце, як сісадміна задзейнічалі. А праз 4 месяцы сказалі: «Слухай, ты ўсю працу зрабіў. Нам нявыгадна цябе трымаць — ідзі на свае хлябы, а мы пры патрэбе будзем да цябе звяртацца. З разавай аплатай».
«Прыходзіш, адстойваеш чаргу з бамжамі і асацыяламі — атрымліваеш пакет прадуктаў»
Першым часам у ЗША было няпроста. У нас было $20 тысяч ашчаджанняў, але яны вельмі хутка разышліся — $2,5 тысячы таварышу, які нас кінуў. Амаль $5 тысяч — за кватэру-двухпакаёўку (увогуле арэнда складала $1623, але яшчэ столькі ж мы аддалі рыэлтару, і плюс заклад).
Мой таварыш «вярнуў» грошы, але не гатоўкай, а чэкам — я апусціў яго ў банкамат, і банк заблакаваў наш рахунак. Чэк выявіўся фальшывым.
Я ўжо працаваў, але маёй зарплаты ў $1400 не хапала нават на аплату арэнды. Яшчэ трохі дасылала цешча — ад здачы нашай кватэры ў Беларусі. Так што жытло мы пакрывалі. А вось на ежу ўжо не заставалася. Таму я пайшоў у сацслужбу і запатрабаваў дапамогу — food stamps. Яе выдавалі ў асноўным на дзяцей — па $300 на кожнага. Потым мы выбілі яшчэ купоны на малако і нейкія прадукты — па $100 на чалавека.
А яшчэ я хадзіў у food-банкі.
Калі банк заблакаваў наш рахунак, я расказаў пра сваю бяду суседу-пенсіянеру. Ён кажа: «Паехалі!№ Мы селі ў машыну — з’ездзілі спачатку ў адзін food-банк, потым другі, трэці… Атрымалі кучу прадуктаў, я замучыўся іх насіць (смяецца).
А далей калі ён мяне падвозіў, калі я сам — пешшу. Прыходзіш, адстойваеш чаргу з бамжамі і асацыяламі — і атрымліваеш пакет прадуктаў: там курыца, каўбаскі, садавіна… Паказваць нічога не трэба. У адным «пункце» перад раздачай чыталі пропаведзі і спявалі. Усім раздавалі інструменты. Мне дастаўся барабан — так я «настукаў» сям'і на вячэру.
«Год за годам будуць накідваць 3-5% — гэта глупства для Крэмніевай даліны. Шукай іншую працу!»
Калі мяне звольнілі з AquaLite, я зноў стаў шукаць працу. На той час я ўжо вучыўся на бясплатных курсах і больш упэўнена размаўляў па-англійску. Знайшоў вакансію. Дамовіліся на сумоўе ў Каліфорніі — у кампаніі, якую потым купіла Nasdaq (амерыканская кампанія, уладальніца аднайменнай біржы — заўв. рэд.).
Мне прапанавалі пазіцыю франтэнд-распрацоўшчыка джуна. Я спытаў: «Колькі дасце?» — $65 тысяч за год. А ў Нью-Ёрку было $20 тысяч за год.
Мы сарваліся і паехалі. Нейкія рэчы і мэблю прыйшлося выкінуць на сметнік — не цягнуць жа іх з сабой праз увесь кантынент на Ціхаакіянскае ўзбярэжжа. Гэта казачна дорага! Прасцей было купіць усё новае на месцы.
У Каліфорніі мы пасяліліся ў Санівейле — самым цэнтры Крэмніевай даліны. А мой офіс быў у Менла-Парку, там зусім побач офіс Facebook.
Праз год працы мне павысілі заробак да $70 тысяч, а потым яшчэ $2 тысячы дадалі — але я працягваў лічыцца джуном. Мой кіраўнік сказаў: «Табе год за годам будуць накідваць 3-5% — гэта глупства, асабліва для Крэмніевай даліны, дзе менш чым на $100 тысяч на год не выжыць. Ты разумны хлопец, шукай іншую працу!»
Я стаў шукаць і знайшоў вакансію ў Infosys — гэта вендар, накшталт EPAM. Адразу выйшаў на бэнч — сяджу тыдзень, другі, трэці. Грошы плацяць (мне далі заробак у $110 тысяч), але я панікую: працы жаж няма. Потым яны сказалі: схадзі ў Apple. Я схадзіў — прайшоў сумоўе, але мяне не ўзялі.
Яшчэ праз тыдзень зноў адправілі ў Apple. Гэтае сумоўе завяршылася паспяхова — я стаў працаваць у іх на праекце. Зайшоў адразу лідом — так мяне Infosys ім «прадала».
Што праўда, я не ведаў, што па рэгламенце праз 4 месяцы працы Apple павінная мне нейкія бенефіты, — і, каб не плаціць, кампанія «мухлявала»: скарачала з праекта і пераводзіла на іншы. Так што мяне перавялі спачатку на бэнч — а потым зноў у Apple, але ўжо на іншы праект у іншы офіс.
Пасля, калі я зноў сядзеў на бэнчы, патэлефанавалі з Tesla. Я прайшоў сумоўе — але не падышоў. А мне так хацелася там працаваць. Я патэлефанаваў свайму менеджару, стаў упрошваць. Той сказаў: «Добра, зараз што-небудзь прыдумаю». І мяне ўзялі: раз ужо распрацоўшчык так хоча.
Цэлы год я прапрацаваў у Tesla — і ўжо не як франтэнд-, а як фулстэк-распрацоўшчык. Я рабіў партал, на якім можна было знайсці і вывучыць электрычную схему любой запчасткі ў аўтамабілях Tesla.
Аднойчы пайшоў папаліць у часе працы, зрабіў вялікую зацяжку, выдыхаю — і скрозь воблака дыму праходзіць Ілан Маск з двума целаахоўнікамі. А курылка была каля шатлаў, якія ездзілі паміж research-офісам і гігафабрыкай. Але ён нават увагі не звярнуў.
«У Тэхасе нашмат круцей, кідай сваю Каліфорнію і давай да нас!»
З Санівейла мы з сям’ёй пераехалі ў Сан-Хасэ. А мой сябар — у Тэхас. І ён 4 месяцы дзяўбаў мяне: «Тут нашмат круцей, кідай сваю Каліфорнію і давай да нас!»
Тут я выйшаў на бэнч пасля Tesla — месяц сяджу, другі, хаджу на сумоўі ў Cisco, у NVIDIA, у Visa. Але мяне нікуды не бяруць. Жонка не вытрымала: «Давай і сапраўды ў Тэхас пераедзем». А ў Infosys там галаўны офіс, я падумаў: аджа там прасцей будзе праект знайсці.
Але выявілася, усё не так — у мяне быў рэйт $110 тысяч на год, а ў Тэхасе рэйты ніжэйшыя. Менеджары кажуць: «Едзь лепш у Джорджыю — тут мы табе нічога не знойдзем». А мы ўжо кватэру ў Тэхасе знялі, грошы заплацілі. Пераехалі.
Паводле дамовы, калі супрацоўнік Infosys прасядзеў на бэнчы 4 месяцы і праекта для яго не знайшлося, — ён вылятае з кампаніі. Ну і ўсё, я зноў на цэлыя паўгода сеў на дапамогу — $2100 на месяц.
Але цяпер ужо было лягчэй, чым у той год, калі мы прыехалі ў ЗША. Мая жонка працавала тэсціроўшчыцай у невялікай прадуктовай кампаніі, у яе быў заробак $6 тысяч на месяц. Падаткі тут меншыя — Тэхас здымае толькі федэральны — 10%, нуй плюс падатак з продажаў з любога тавару (а Каліфорнія «дзярэ» яшчэ падатак штата — таксама 10%).
Мы купілі ў Тэхасе дом на 290 кв. м. Калі мы з’язджалі з Каліфорніі, дамы там каштавалі мінімум $1,5 млн., а ў Тэхасе — ад $150 тысяч да $300 тысяч. Першы ўнёсак $10 тысяч — а ў нас столькі і было (а пазней пры звальненні з Infosys я забраў яшчэ $7 тысяч з пенсійнага фонду).
Банк выдаў нам крэдыт на дом — і плаціць па ім вельмі выгадна. Цяпер гэта $1800 на месяц — менш, чым мы плацілі б за здымную кватэру.
Паўгода я шукаў працу — да лютага 2018 года. Вядома, было няпроста. Але потым уладкаваўся ў кампанію накшталт Amazon, толькі маленькую.
У перыяды без працы, вядома, не раз думаў пра тое, каб вярнуцца — мучыла настальгія. Але час ішоў — і жыццё стала ўспрымацца інакш. Мы шмат падарожнічалі па ЗША — аб’ехалі 24 штаты. На радзіму цягне ўсё менш. Хіба што старэйшы сын просіць: «Паехалі ў Беларусь ненадоўга, ну паехалі!»
Яму было вельмі цяжка прыняць амерыканскую рэчаіснасць — у Нью-Ёрку ён уцякаў са школы, я і настаўнікі вылоўлівалі яго на вуліцы і цягнулі ў клас. Ён год маўчаў, потым пачаў патроху размаўляць — усё лепш і лепш.
«Такі рэлакейт не патрэбны». Куды і як айцішнікам прапаноўваюць пераехаць у 2024
«У Twitter, у Meta, у Google, у Amazon, у Tesla — усюды скарачэнні. А ў нас — не, усё добра»
Цяпер я працую ў Copart (найбуйнейшы амерыканскі сайт па продажы аўта — заўв. рэд.). Прыйшоў у кавідны 2020 год — нягледзячы на тое, што быццам бы ў той час рынак «заціх».
Калі ў цябе англійская больш-менш, пошук працы займае нашмат менш часу, — не шэсць месяцаў, а два. Асноўная пляцоўка — LinkedIn, ну і яшчэ Indeed, так мяне знайшла e-commerce кампанія, у якой я працаваў да Copart.
Адзін раз мяне паклікалі ў Сан-Хасэ, я ўзрадаваўся, бо сам жыў у Сан-Хасэ, але выявілася, прыйдзецца не ў некалькіх кіламетрах ад дома працаваць, а ў сталіцы Коста-Рыкі. Яшчэ неяк у Літву запрасілі, потым пытаюцца, што ў мяне з рабочай візай. Я адказваю: «У мяне пашпарт амерыканскі», — яны вельмі здзівіліся, бо думалі, што я беларус з Мінска.
Неўзабаве ў мяне будзе патэнт на вынаходства — гэта яшчэ адзін плюс, калі шукаеш працу.
Цяпер час таксама няпросты: у Twitter, у Meta, у Google, у Amazon, у Tesla — усюды скарачэнні. А ў нас — не, у Тэхасе ўсё добра. Падаткі ніжэйшыя, прасторы такія — заходзь і будуй! Сюды пераязджаюць бізнэсы з Каліфорніі і іншых штатаў. Кажуць, Тэхас — лідар па колькасці новых вакансій ва ўсіх сферах.
Быў момант, калі я хацеў развівацца як спецыяліст, — і менеджар рухаў мяне. Але цяпер назбіралася стомленасць, я адчуваю, што падгараю. Плюс дарога цяжка даецца — 22 мілі, або 40 км па заторах на працу, і столькі ж назад. Так што пакуль не расту. Дый куды далей? Я — сеньёр і лід невялікай каманды.
Мяняць кампанію стромна. Вось у АТ&T (адная з найбуйнейшых у свеце тэлекамунікацыйных кампаній — заўв. рэд.) крутыя заробкі — каля $250 тысяч на год. Але і «цякучка» вялікая: кажуць, месяц-два — потым на выхад. Або той жа Google — 30 тысяч супрацоўнікаў збіраўся звольніць, не гледзячы. Мой таварыш з Meta трапіў пад скарачэнні. А ў нас стабільнасць. За такую кампанію трэба трымацца!
Так, цяпер я лічу, што лепш быць «вінцікам» і ціхенька рабіць сваю працу, атрымліваць грошы — і ні пра што не думаць.
І, калі шчыра, калі пачынаеш са скуры вылузвацца, спрабуючы зрабіць сваю працу проста бліскуча, як у мяне было, — прыходзіць менеджар і кажа: «Мне не трэба Ferrari, зрабі проста Mercedes». І я такі: «Зразумеў, сэр!» І так ва ўсім: у любой справе патрэбны проста вынік — а не Ferrari.
Хей, а я кажись шапочно знаком с этим парнем. Где-то в году 2008-2009 мы из Беларуси ездили на фест ДСА, куда-то под Калугу и один из ребят как раз был админом "Белрыба" :) Рома, вроде. Как раз примерно в это время было, летом. Мир тесен.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 11:41
Anonymous
11 ліпеня 2024, 12:23
0
Мир тесен.
Порой он удивительно тесен
Anonymous
11 ліпеня 2024, 12:22
-1
$65 тысяч в год
это ерунда, особенно для Кремниевой долины, где меньше чем на $100 тысяч в год не выжить.
Для Долины это вообще ни о чём. Руководитель всё правильно сказал.
нашёл вакансию в Infosys — это вендор, вроде EPAM
Это infamous индусский бодишоп.
Гниловатая контора, ЕПАМ и тот поприличнее будет.
снова отправили в Apple. Это собеседование завершилось успешно — я стал работать у них на проекте.
Яблоко принципиально контракторов ни к чему реально интересному не подпускает.
Apple должна мне какие-то бенефиты
Контракторам как правило никакие бенефиты не положены.
дома ... в Техасе — от $150 тысяч до $300 тысяч.
Банк выдал нам кредит на дом — и платить по нему очень выгодно. Сейчас это $1800 в месяц
Чота как то сильно дофига, я за свой дом в Долине плачу mortgage ~$3200/mo, а стоил он заметно больше ляма.
22 мили или 40 км по «пробкам» на работу, и столько же обратно.
Вероятно потому что выбирал где поселиться не зная ещё местных реалий.
В том числе могло быть потому что селился "где подешевле" не понимая что оно не просто так подешевле.
Copart
Glassdoor для Copart HQ в TX показывает для девелопера потолок в $135K для base.
Негусто.
RSU хоть дают?
крупнейший американский сайт по продаже авто
Это не сайт по продаже авто, для такого мы скорее пользуем craigslist.
Это аукцион, где продают машины, от которых надо избавиться, что в приличном колве случаев означает автохлам.
сейчас накопилась усталость, я чувствую, что подгораю.
Не удивительно. Сурово чела помотало, у меня всё на порядки более гладко прошло, хоть я приехал пo H1b а гринку делал уже тут.
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024]
В Техасе очень высокие налоги на недвижимость, страховка входит в месячный платеж, в нашем городе налог на недвижимость около 10 000$ в год, плюс, за воду и электричество большие счета, летом за воду 300$ зимой за электричество.
смутила только вот эта часть:
"Жена выиграла гринкарту и сказала, что поедет в любом случае — и заберёт троих наших детей. Младшему сыну было 1,5 года, дочери — 2,5 года, а старшему — 5".
Сказала, что поедем в любом случае и заберет детей. То есть даже без вас?
Мне искренне интересно, что бы она там делала с 3 детьми на руках, по сути совсем одна. Во всей истории до какого либо становления на ноги фигурировала только ваша деятельности и ваши друзья/знакомые, и то не без трудностей. Но она бы поехала одна)) было бы интересно почитать другой возможный сценарий развития этой истории)
Встречал в Торонто программистку которая приехала из Москвы с двумя детьми. На эмоциях, потому что муж ушёл к другой.
И ... всё было хорошо. Нашла работу в NorTel. Снимала квартиру в районе High Park - одном из лучших районов Торонто. Зимой регулярно ездила с детьми кататься на горных лыжах в Квебек, гора Mont Sainte Anne.
А потом ещё и купила двух этажный sami- detached house в пригороде Торонто.
Правда достойного мужа так и не нашла.
Anonymous
12 ліпеня 2024, 12:21
1
Может ей этот "достойный муж" нафиг не нужен, корми потом, одевай, носочки стирай, одни проблемы.
А так в общем случае, достойный муж - это как достойный друг. Сам находится в интересных жизненных ситуациях. Когда же активно ищешь, то с большой долей вероятности находишь что-то не слишком достойное.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 12 ліпеня 2024, 12:21
Anonymous
12 ліпеня 2024, 13:37
5
Вообще странно. После таких слов, сразу запрет на выезд детей надо делать. Жена пусть едет куда хочет
Я тоже знаю это всё изнутри. И могу сказать что это довольно типичная история переезда неординарного белорусского парня в Америку. Правда, у него много сумбура и метаний.
Однако, за время работы в Америке я встречал там ребят из Минска и Киева которым было всего лет по 25. И они уже работали в уважаемых компаниях.
Почему?
Потому что эти неординарные ребята знали что надо для того чтобы устроить свою жизнь на Западе много лет раньше и готовили себя к этому.
В результате попадали напрямую в Boyeng или IBM. И особенно не трепыхаясь работали там до получения Green Card. А потом отправлялись в свободное плавание.
И всё получалось.
Да нифига они не знали - шли работать в универе следуя примеру других бедолаг с курса. Высижывали печальную галеру, паралельно втыкая на бесплатных курсах языка на работе. Удачей выцепили визу через бодишоп, особо не надеясь на оную. Высижывали в "Boyeng" - видимо китайская подделка - потому что их условный "инфосис" их никуда бы не пустил. Языка и ментальности (да и опыта в 25) мало чтобы ещё куда то пойти. Высидев гринку - сваливали так на зарплату по выше и сразу хрущ в субурбах на мортгидж, высматривая мейл-брайд в свободное время на сайтах. Утрирую, но эти истории об успешном сыне маминой подруги в 25 лет всегда сказка если не знаешь деталей.
Если "попадали напрямую в Boyeng или IBM", значит фазы с бодишопом удалось избежать. По рабочей визе сразу после универа в хорошую компанию. Так в принципе и должно быть. Тут есть элемент везения, но не только. IBM не ищет спецом в РБ перспективных студентов - нужно самому на них выходить или через какие-то программы обмена. Это требует некоторой инициативы и знаний.
Ну я уехал когда мне было 34 и язык был на уровне ничего не понял и сказать не могу. Устроится в американскую компанию было крайне сложно, особенно с брайтон бич
Второй компонент очень важен. По моим наблюдениям на рынке куча кандидатов (почти все), которые опыт О1 приукрашивают в Х раз. Поэтому собеседующие по дефолту делят сказанное на У. И если рассказывать про свой опыт "по-честному", то с учетом понижающего коэффициента выглядеть он будет весьма блекло. В сочетании с тем что приукрашиватели зачастую еще и [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] эксперты литкода и "дизайна", то у тех кто только умеет реально делать шансов значительно меньше (сразу) получить высокий уровень -> большее бабло
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 12 ліпеня 2024, 08:46
Да и куда дальше? Я — сеньор и лид небольшой команды
Да есть, куда. Во многих компаниях за синьерами идут должности стафов и принципалов. Да и зарплаты на один и тех же позициях в разных компаниях отличаются в разы. Но да - энергия не бесконечная. По-хорошему, герою статьи как-то перезарядиться, прокачать навыки прохождений интервью и еще раз пройтись по рынку. С 5+ годами опыта и американскими компаниями в резюме это должно быть намного проще.
Я пару лет назад собеседовался в Infosys, чтобы потренироваться. Это был какой-то кошмар. Три созвона по часу, просто чтобы еще раз уточнить мои данные и с жутким индуским акцентом напомнить, что я должен все интервью держать в руках водительские права и показывать их в камеру по команде. На четвертом созвоне индийская девушка 30 минут задавала адекватные вопросы по Java и просила написать ряд Фибоначчи. Я их предупреждал, что у меня не будет возможности писать код в этот день, об этом никто не вспомнил, так что я проговаривал код словами. Переодически показывая айди. И напоминая себе, что это тренировка и нужно нужно быть сильным. Еще я был привычен к их акценту, а они к моему - нет. Итого, 30 минут довольно стандартных вопросов, задача уровня easy - и офер на 140 тысяч с удаленкой. Мне кажется, техническое интервью там вообще было для галочки. По сути смотрели только на опыт и общую адекватность. Наверное, им сложно заманивать настоящих сеньеров (в смысле людей с настоящим опытом и правдивым резюме), потому что много кто на рынке может предложить им зарплату больше.
А так вообще интересная статья. Автору удачи - дальше будет легче и лучше. Если AI нас не заменит
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 16:13
Anonymous
11 ліпеня 2024, 23:16
-1
По-хорошему, герою статьи как-то перезарядиться, прокачать навыки прохождений интервью и еще раз пройтись по рынку.
+1, но у него уже хатаскрайнее отношение, что сильно усложняет
Я пару лет назад собеседовался в Infosys, чтобы потренироваться.
СурОв!
им сложно заманивать настоящих сеньеров (в смысле людей с настоящим опытом и правдивым резюме)
Это последнее место куда люди с опытом пойдут интервьюироваться.
Это да. Я хотел получить практику интервью, а получил потерю времени и смешанные чувства. С другой стороны, 140к вполне годятся для survival job, если нормальную работу искать полгода-год. Не знаю, на сколько это так, но удаленку на большие деньги и правда стало очень сложно найти. Не переезжать же в эту вашу Калифорнию
Прямо сейчас в Штатах в IT на рынке труда огромная попа. Конкуренция гигантская, драться за вакансию приходится с уволенными из MAANG и просто опытными айтишниками - коренными американцами. Собесы в 80% случаев проводят индусы, а это тот еще адок.
Работу в США ищут сейчас по пол года - год. Причем поиск работы - это отдельная работа, каждый день - целый день. А жить здесь дорого. У многих просто заканчиваются бабки или приходится совмещать со всякими survival jobs типа доставки и работы мувером.
В Техасе тоже не шоколад. Облизанный Остин (техасская tech мекка) - по факту сильно распиаренная так себе деревня с кучкой IT компаний. Много сокращений и все айтишники сюда прутся. Плюс налог на недвижимость в Техасе конский, 800-1000 баксов налога за дом в МЕСЯЦ - легко!
Многие из Штатов сейчас валят. Цены сильно рванули - жить очень дорого (причем везде), работы сильно поубавилось и упали зарплаты. Да и сама страна не конфетка мягко говоря, но это отдельная тема.
Дэвбай, интересно узнать про ребят, которые приехали в Штаты уже в разгар кризиса в 2023 - 2024 год, а не 10 лет назад. Это так, предложение
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 20:28
Да, сейчас не лучшее время для IT.
Вроде и не кризис как в 2008 г. Но и не подъём что последовал после. А в такие времена основная проблема how to cut cost. Особенно для компаний которые раздулись в урожайные годы. Всё что нужно постольку - поскольку обрезается.
Надо иметь реальный background and experience чтобы конкурировать на рынке в таких условиях. А не просто уметь себя представить.
Хотя те у кого этот background and experience есть особенно сильно и не ощущают ужесточение условий рынка. Они делают нужную работу и они нужны компании. А с их послужным списком их возьмут и в другую компанию такого уровня.
HP например во все времена интересовали Software Engineers с Ph. D. А без тех которые умеют разгребать шлак можно и обойтись.
Сейчас самое время взять на годик саббатикал. Вряд ли что то хорошее пропустите, зато негатива хоть отбавляй. Через 1-2 года как пыль уляжется и ЭЙ-мания отступит можно будет начать с чистого листа.
ИМХО драться за работу или сильно переживать за ее утерю больнее чем просто взять паузу.
Многие из Штатов сейчас валят. Цены сильно рванули - жить очень дорого (причем везде), работы сильно поубавилось и упали зарплаты. Да и сама страна не конфетка мягко говоря, но это отдельная тема.
А интересно куда валят? а цены так-то рванули по всему миру, инфляция, товарищ!
Риэлтор из Саратова постаралась, плюс тогда дома продавались не плохо но и предложений уйма, сейчас купить дом в моей эрии это как аукцион, на опен хаус ходят толпы людей а потом допустим из 10 человек выбирают кто больше даст. но даун пеймент 10к был, посмотрели стабы, агенство пошло на встречу
Я уже плохо помню, но те самые сокращения, о которых всех говорят, начались в конце 2022. Когда весь бигтех сначала заморозил найм на полгода, а потом буквально все начали официально объявлять о лэйофах. Да еще по несколько раз за год. Период 2020-2022 - это было просто золотое время. Зарплаты и акции ощутимо выросли и казалось, что удаленка с нами навсегда.
Рэлацыраваліся? Цяпер вы можаце каментаваць без верыфікацыі акаўнта.
Интересно и воодушевляюще. Пишите ещё.
100%
Хей, а я кажись шапочно знаком с этим парнем. Где-то в году 2008-2009 мы из Беларуси ездили на фест ДСА, куда-то под Калугу и один из ребят как раз был админом "Белрыба" :) Рома, вроде. Как раз примерно в это время было, летом. Мир тесен.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 11:41
Порой он удивительно тесен
Для Долины это вообще ни о чём. Руководитель всё правильно сказал.
Это infamous индусский бодишоп.
Гниловатая контора, ЕПАМ и тот поприличнее будет.
Яблоко принципиально контракторов ни к чему реально интересному не подпускает.
Контракторам как правило никакие бенефиты не положены.
Чота как то сильно дофига, я за свой дом в Долине плачу mortgage ~$3200/mo, а стоил он заметно больше ляма.
Вероятно потому что выбирал где поселиться не зная ещё местных реалий.
В том числе могло быть потому что селился "где подешевле" не понимая что оно не просто так подешевле.
Glassdoor для Copart HQ в TX показывает для девелопера потолок в $135K для base.
Негусто.
RSU хоть дают?
Это не сайт по продаже авто, для такого мы скорее пользуем craigslist.
Это аукцион, где продают машины, от которых надо избавиться, что в приличном колве случаев означает автохлам.
Не удивительно. Сурово чела помотало, у меня всё на порядки более гладко прошло, хоть я приехал пo H1b а гринку делал уже тут.
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024]
Длинна и толщина впечатляют. Рад что вы смогли найти подходящее место чтобы это продемострировать.
Я так понимаю что по сути сказанного возражений нет, только попаболь что у разных людей жизнь складывается по-разному?
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 23:06
Вы со своими соседями так же общаетесь? Доехали до штатов, но американцем так и не стали...
Начнём с того, что мои соседи не несут в ответ чуши про "длину и толщину", разговариваем сугубо предметно.
Любопытно, какие же стереотипы имеются в виду под твоим "стать американцем"?
Вроде 3200 в месяц на 5% получается где то 600к сейчас долг, это вы выплатили уже 600 или больше?
В Техасе очень высокие налоги на недвижимость, страховка входит в месячный платеж, в нашем городе налог на недвижимость около 10 000$ в год, плюс, за воду и электричество большие счета, летом за воду 300$ зимой за электричество.
... и работал в InfoSys на проектах Apple и Tesla - это, как говорится, две большие разницы.
притензия к редакторам а не к герою статьи
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 12:29
классная статья! Спасибо!
смутила только вот эта часть:
"Жена выиграла гринкарту и сказала, что поедет в любом случае — и заберёт троих наших детей. Младшему сыну было 1,5 года, дочери — 2,5 года, а старшему — 5".
Сказала, что поедем в любом случае и заберет детей. То есть даже без вас?
Мне искренне интересно, что бы она там делала с 3 детьми на руках, по сути совсем одна. Во всей истории до какого либо становления на ноги фигурировала только ваша деятельности и ваши друзья/знакомые, и то не без трудностей. Но она бы поехала одна)) было бы интересно почитать другой возможный сценарий развития этой истории)
Нашла бы благородного оленя, очевидно же
С 3 детьми, с лодки? Этот олень ещё не материализовался )))
Встречал в Торонто программистку которая приехала из Москвы с двумя детьми. На эмоциях, потому что муж ушёл к другой.
И ... всё было хорошо. Нашла работу в NorTel. Снимала квартиру в районе High Park - одном из лучших районов Торонто. Зимой регулярно ездила с детьми кататься на горных лыжах в Квебек, гора Mont Sainte Anne.
А потом ещё и купила двух этажный sami- detached house в пригороде Торонто.
Правда достойного мужа так и не нашла.
Может ей этот "достойный муж" нафиг не нужен, корми потом, одевай, носочки стирай, одни проблемы.
А так в общем случае, достойный муж - это как достойный друг. Сам находится в интересных жизненных ситуациях. Когда же активно ищешь, то с большой долей вероятности находишь что-то не слишком достойное.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 12 ліпеня 2024, 12:21
Вообще странно. После таких слов, сразу запрет на выезд детей надо делать. Жена пусть едет куда хочет
Да, интересная статья. Весёлая.
Я тоже знаю это всё изнутри. И могу сказать что это довольно типичная история переезда неординарного белорусского парня в Америку. Правда, у него много сумбура и метаний.
Однако, за время работы в Америке я встречал там ребят из Минска и Киева которым было всего лет по 25. И они уже работали в уважаемых компаниях.
Почему?
Потому что эти неординарные ребята знали что надо для того чтобы устроить свою жизнь на Западе много лет раньше и готовили себя к этому.
В результате попадали напрямую в Boyeng или IBM. И особенно не трепыхаясь работали там до получения Green Card. А потом отправлялись в свободное плавание.
И всё получалось.
Да нифига они не знали - шли работать в универе следуя примеру других бедолаг с курса. Высижывали печальную галеру, паралельно втыкая на бесплатных курсах языка на работе. Удачей выцепили визу через бодишоп, особо не надеясь на оную. Высижывали в "Boyeng" - видимо китайская подделка - потому что их условный "инфосис" их никуда бы не пустил. Языка и ментальности (да и опыта в 25) мало чтобы ещё куда то пойти. Высидев гринку - сваливали так на зарплату по выше и сразу хрущ в субурбах на мортгидж, высматривая мейл-брайд в свободное время на сайтах. Утрирую, но эти истории об успешном сыне маминой подруги в 25 лет всегда сказка если не знаешь деталей.
Если "попадали напрямую в Boyeng или IBM", значит фазы с бодишопом удалось избежать. По рабочей визе сразу после универа в хорошую компанию. Так в принципе и должно быть. Тут есть элемент везения, но не только. IBM не ищет спецом в РБ перспективных студентов - нужно самому на них выходить или через какие-то программы обмена. Это требует некоторой инициативы и знаний.
Ну я уехал когда мне было 34 и язык был на уровне ничего не понял и сказать не могу. Устроится в американскую компанию было крайне сложно, особенно с брайтон бич
Ну да, зарплаты в долине это как бесплатный душ: вроде цимес, а как-то грустно..
Зарплаты в Долине сильно разные бывают.
Всё зависит от того, что ты реально умеешь делать и как себя продашь.
Второй компонент очень важен. По моим наблюдениям на рынке куча кандидатов (почти все), которые опыт О1 приукрашивают в Х раз. Поэтому собеседующие по дефолту делят сказанное на У. И если рассказывать про свой опыт "по-честному", то с учетом понижающего коэффициента выглядеть он будет весьма блекло. В сочетании с тем что приукрашиватели зачастую еще и [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] эксперты литкода и "дизайна", то у тех кто только умеет реально делать шансов значительно меньше (сразу) получить высокий уровень -> большее бабло
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 12 ліпеня 2024, 08:46
Да есть, куда. Во многих компаниях за синьерами идут должности стафов и принципалов. Да и зарплаты на один и тех же позициях в разных компаниях отличаются в разы. Но да - энергия не бесконечная. По-хорошему, герою статьи как-то перезарядиться, прокачать навыки прохождений интервью и еще раз пройтись по рынку. С 5+ годами опыта и американскими компаниями в резюме это должно быть намного проще.
Я пару лет назад собеседовался в Infosys, чтобы потренироваться. Это был какой-то кошмар. Три созвона по часу, просто чтобы еще раз уточнить мои данные и с жутким индуским акцентом напомнить, что я должен все интервью держать в руках водительские права и показывать их в камеру по команде. На четвертом созвоне индийская девушка 30 минут задавала адекватные вопросы по Java и просила написать ряд Фибоначчи. Я их предупреждал, что у меня не будет возможности писать код в этот день, об этом никто не вспомнил, так что я проговаривал код словами. Переодически показывая айди. И напоминая себе, что это тренировка и нужно нужно быть сильным. Еще я был привычен к их акценту, а они к моему - нет. Итого, 30 минут довольно стандартных вопросов, задача уровня easy - и офер на 140 тысяч с удаленкой. Мне кажется, техническое интервью там вообще было для галочки. По сути смотрели только на опыт и общую адекватность. Наверное, им сложно заманивать настоящих сеньеров (в смысле людей с настоящим опытом и правдивым резюме), потому что много кто на рынке может предложить им зарплату больше.
А так вообще интересная статья. Автору удачи - дальше будет легче и лучше. Если AI нас не заменит
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 16:13
+1, но у него уже хатаскрайнее отношение, что сильно усложняет
СурОв!
Это последнее место куда люди с опытом пойдут интервьюироваться.
Это да. Я хотел получить практику интервью, а получил потерю времени и смешанные чувства. С другой стороны, 140к вполне годятся для survival job, если нормальную работу искать полгода-год. Не знаю, на сколько это так, но удаленку на большие деньги и правда стало очень сложно найти. Не переезжать же в эту вашу Калифорнию
А, допустим, 80 удаленно реально найти сеньору, сидя в Польше? Пусть и через Инфосис.
Добавлю 5 копеек про Асашай, находясь изнутри.
Прямо сейчас в Штатах в IT на рынке труда огромная попа. Конкуренция гигантская, драться за вакансию приходится с уволенными из MAANG и просто опытными айтишниками - коренными американцами. Собесы в 80% случаев проводят индусы, а это тот еще адок.
Работу в США ищут сейчас по пол года - год. Причем поиск работы - это отдельная работа, каждый день - целый день. А жить здесь дорого. У многих просто заканчиваются бабки или приходится совмещать со всякими survival jobs типа доставки и работы мувером.
В Техасе тоже не шоколад. Облизанный Остин (техасская tech мекка) - по факту сильно распиаренная так себе деревня с кучкой IT компаний. Много сокращений и все айтишники сюда прутся. Плюс налог на недвижимость в Техасе конский, 800-1000 баксов налога за дом в МЕСЯЦ - легко!
Многие из Штатов сейчас валят. Цены сильно рванули - жить очень дорого (причем везде), работы сильно поубавилось и упали зарплаты. Да и сама страна не конфетка мягко говоря, но это отдельная тема.
Дэвбай, интересно узнать про ребят, которые приехали в Штаты уже в разгар кризиса в 2023 - 2024 год, а не 10 лет назад. Это так, предложение
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 11 ліпеня 2024, 20:28
Да, сейчас не лучшее время для IT.
Вроде и не кризис как в 2008 г. Но и не подъём что последовал после. А в такие времена основная проблема how to cut cost. Особенно для компаний которые раздулись в урожайные годы. Всё что нужно постольку - поскольку обрезается.
Надо иметь реальный background and experience чтобы конкурировать на рынке в таких условиях. А не просто уметь себя представить.
Хотя те у кого этот background and experience есть особенно сильно и не ощущают ужесточение условий рынка. Они делают нужную работу и они нужны компании. А с их послужным списком их возьмут и в другую компанию такого уровня.
HP например во все времена интересовали Software Engineers с Ph. D. А без тех которые умеют разгребать шлак можно и обойтись.
Сейчас самое время взять на годик саббатикал. Вряд ли что то хорошее пропустите, зато негатива хоть отбавляй. Через 1-2 года как пыль уляжется и ЭЙ-мания отступит можно будет начать с чистого листа.
ИМХО драться за работу или сильно переживать за ее утерю больнее чем просто взять паузу.
А интересно куда валят? а цены так-то рванули по всему миру, инфляция, товарищ!
Абсолютли
Я думал я опытный мужик, а тут чувака прямо лицом по асфальту жизнь таскала. И на выходе не совсем понятно что, 10к взноса за дом?
Риэлтор из Саратова постаралась, плюс тогда дома продавались не плохо но и предложений уйма, сейчас купить дом в моей эрии это как аукцион, на опен хаус ходят толпы людей а потом допустим из 10 человек выбирают кто больше даст. но даун пеймент 10к был, посмотрели стабы, агенство пошло на встречу
Ковид... Рынок затих... А кого последние год-полтора увольняли? Не тех ли кого понабирали на вертолётно-ковидные деньги про запас?
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 12 ліпеня 2024, 08:33
1-3 квартал 2020 г в массе все же сокращали, а после пружина разжалась так что набирали всех кто мог двигать мышью.
Я уже плохо помню, но те самые сокращения, о которых всех говорят, начались в конце 2022. Когда весь бигтех сначала заморозил найм на полгода, а потом буквально все начали официально объявлять о лэйофах. Да еще по несколько раз за год. Период 2020-2022 - это было просто золотое время. Зарплаты и акции ощутимо выросли и казалось, что удаленка с нами навсегда.