«У падпісках былі дзясяткі груп з порна». Як і навошта вывучаюць кандыдатаў у сацсетках
Спыталі ў эйчараў.
Спыталі ў эйчараў.
Спыталі ў эйчараў.
— Ці важнае для кампаній публічнае жыццё кандыдатаў — гэта пытанне, на якое ніхто не дасць адназначнага адказу. Для кагосьці гэта мае значэнне, а хтосьці лічыць, што галоўнае — каб чалавек быў добрым, прафесійным кандыдатам, а тое, што ён публікуе на сваіх старонках — яго асабістая справа.
У цэлым, стаўленне кампаній да асабіста-публічнага жыцця кандыдатаў будзе залежаць ад некалькіх фактараў. Напрыклад:
Сфера дзейнасці. Ёсць сферы, у якіх ужо на этапе прыёму на працу жыццё кандыдатаў вывучаецца не толькі падчас сумоўя, але і з дапамогай службы бяспекі, праверак па розных базах (пазыкі, судзімасці і г. д.) і іншага. Гэта ў першую чаргу кампаніі, якія ствараюць банкаўскі і фінансавы софт, iGaming-, дзяржаўныя або калядзяржаўныя ўтварэнні, што распрацоўваюць, напрыклад, софт для ваенкі і бяспекі, і кампаніі, у якіх такія структуры з’яўляюцца замоўцамі.
Публічнасць самой кампаніі. Калі кампанія з’яўляецца публічнай і дбайна клапоціцца пра сваю рэпутацыю (напрыклад, кампанія, якая зрабіла барацьбу з дыскрымінацыяй часткай сваёй маркетынгавай стратэгіі), лагічна, што яна будзе чакаць ад сваіх супрацоўнікаў, што ў сацсетках яны будуць дэманстраваць каштоўнасці, сугучныя з тымі, якіх прытрымліваецца сама кампанія. Мне вядомы выпадкі, калі супрацоўнікаў звальнялі, напрыклад, за расісцкія ці сексісцкія выказванні.
Унутраныя палітыкі і каштоўнасці кампаніі. Кампанія можа быць невялікай, непублічнай, але яе фаўндары, напрыклад, прытрымліваюцца пэўных поглядаў, і для іх важна працаваць з людзьмі з падобнымі перакананнямі.
Палітычныя моманты. Пасля пандэміі мы сутыкнуліся з тым, што рынак працы змяніўся ў бок дыстанцыйнай працы, змены лакацый кампаній і кандыдатаў. І калі раней людзі пераважна працавалі ў сваёй лакацыі (не лічачы фрылансераў), то цяпер рынак працы выглядае больш глабальным. Людзі з розных краін з рознымі поглядамі актыўна перасякаюцца пры прыёме на працу і на адных і тых жа праектах. Адны кампаніі не рэгулююць спецыяльна гэтыя моманты або ўводзяць забарону на абмеркаванне пэўных тэм на працы, але многія імкнуцца загадзя пазбегнуць канфліктаў і не дапускаць у каманды людзей з дыяметральна супрацьлеглымі поглядамі. І тут наяўнасць у сацсетках кантэнту, які можа закрануць чые-небудзь пачуцці, будзе граць не на вашу карысць.
Пазіцыя, на якую разглядаецца кандыдат. Ці будзе гэтая пазіцыя публічнай? Ці будзе кандыдат мець доступ да камерцыйнай таямніцы або фінансаў кампаніі? Гэта пасада пачатковага ўзроўню ці топ-менеджарская? Чым вышэй пасада, чым яна публічней, чым больш доступаў — тым большая верагоднасць, што вас будуць вывучаць і з пункту гледжання кантэнту ў сацсетках.
Што будуць вывучаць спецыялісты па падборы ў першую чаргу? На самой справе ў 90% выпадкаў ніхто не будзе капаць глыбока.
Хутчэй за ўсё, на нейкім этапе падбору (бліжэй да офера) рэкрутар або наймаючы менеджар прагледзіць вашы сацсеткі — Facebook, Instagram, TikTok, вывучыць публікацыі і каментары ў Linkedin (там проста ўсё гэта ўбачыць, дастаткова зазірнуць у вашы «актыўнасці»). І, калі павярхоўна нічога не зачэпіць вока — хутчэй за ўсё, гэтым і абмяжуюцца.
Што можа прыцягнуць увагу і прымусіць кампанію ўважліва вывучаць вашу публічную актыўнасць?
Хтосьці можа справядліва абурыцца: дык што цяпер, не весці сацсеткі? І ўвогуле — гэта ж маё асабістае жыццё! У нечым я з гэтым згодная (сама шчыра абураюся, напрыклад, звальненнем настаўнікаў за фота ў купальніку). Але я магу зразумець і кампаніі.
Мы жывем у такі час, калі «скасаваць» могуць хутка і без глыбокага разбору, у тым ліку і кампанію за нейкія непрыстойныя паводзіны супрацоўніка. Фактычна, цяпер працадаўцы нясуць адказнасць не толькі за працу сваіх супрацоўнікаў, але і за іх маральнае аблічча (а калі публікацыя непрымальнага кантэнту ідзе яшчэ і з акаўнта, дзе пазначана месца працы — гэта наогул найгоршае, што можа быць).
З апошніх прыкладаў можна ўзгадаць выпадак фітнес-інструктара, які ў Threads апублікаваў пост з варожым выказваннем і фактычным ухваленнем гвалту ў дачыненні да жанчын. Гэты пост імгненна разляцеўся па сацсетках, карыстальнікі вельмі хутка выйшлі на фітнес-клуб, дзе працаваў гэты інструктар, і абрынулі яго рэйтынг у Google. Звязка «гэты чалавек працуе ў гэтым месцы» была створана імгненна. У выніку клубу давялося апублікаваць заяву, што яны не падтрымліваюць поглядаў свайго супрацоўніка, а мужчыну звольнілі.
Ніхто не хоча сутыкацца з такімі сітуацыямі. Таму многія кампаніі і спрабуюць вывучаць публічнае жыццё кандыдатаў яшчэ да таго, як наймуць іх, каб знізіць рызыкі.
Што можна параіць, калі нельга, але вельмі хочацца? Падзяляйце акаўнты. Зрабіце акаўнты-вітрыны ў асноўных сацсетках і публікуйце там прафесійны кантэнт, прыгожыя фота і іншае. А для свайго злога альтэр-эга стварыце асобную прастору (здаецца, за гэтую параду мне прыляціць увогуле ад усіх).
HRD Яўгенія* лічыць, што «сацсеткі кандыдатаў на шараговыя пазіцыі рэкрутары, як правіла, не вывучаюць».
— Асабліва калі ў працы больш за 10 вакансій і па кожнай даволі шырокая варонка — у цябе проста няма рэсурсу, каб усё прагледзець.
Але калі кандыдат прэтэндуе на ключавую пазіцыю, то рэкрутар можа і пашукаць яго ў сацсетках.
Канечне, нехта скажа: гэта — парушэнне асабістых межаў, так рабіць нельга. Але давайце прызнаем: любы працадаўца хоча, каб супрацоўнікамі было лёгка кіраваць. А для гэтага, акрамя іншых фактараў, павінна быць нармальная карпаратыўная культура.
Яе, як многія ведаюць, фармуюць людзі. Таксічныя супрацоўнікі, распаўсюджвальнікі плётак, а таксама людзі, чые каштоўнасці не супадаюць з каштоўнасцямі кампаніі, — уносяць дысгармонію ў калектыў. У здаровым калектыве ім наўпрост дадуць зразумець, што такое паводзіны непрымальныя, — і яны альбо прымуць правілы і зменяцца, альбо звольняцца.
Але калі калектыў першапачаткова мае невялікую «загану», то непадыходзячы чалавек — гэта бомба запаволенага дзеяння. Каб кіраваць такім супрацоўнікам, згладжваць «вуглы» і ліквідаваць канфлікты, кіраўніку патрабуецца значна больш сіл і часу. А гэта аўтаматычна зніжае яго ўцягнутасць у іншыя задачы.
Таму так, рэкрутары нярэдка правяраюць сацсеткі кандыдатаў на ключавыя пазіцыі: глядзяць, што яны пішуць пра былых калег і працадаўцу, вывучаюць, як транслююць сваю экспертызу, якія каштоўнасці падзяляюць, як размаўляюць з каментатарамі. Карацей, стараюцца вызначыць, ці падыдзе канкрэтны чалавек ці не. І калі не, кандыдат ніколі не даведаецца, чаму насамрэч яму адмовілі.
Я ведаю кампаніі, якія мэтанакіравана не наймаюць людзей, што актыўна развіваюць свае акаўнты, а таксама публічных асобаў — напрыклад, тых, каго запрашаюць у якасці спікераў на канферэнцыі. Ім здаецца, што такія кандыдаты могуць «выносіць смецце з хаты» або будуць празмерна захопленыя ўласным брэндам/старонкай, а не працай.
Хоць тут ёсць і адваротны бок медаля: да некаторых вядомых асоб, наадварот, «цягнуцца людзі» — кліенты, кандыдаты і гэтак далей. Для часткі прэтэндэнтаў праца з «зоркай» — гэта пэўны бонус да досведу, рэзюмэ і ведаў, якія яны атрымаюць.
CEO і фаўндар міжнароднага ІТ-рэкрутынгавага агенцтва Lucky Hunter Таццяна Мельнічук згодная з Яўгеніяй у тым, што сацсеткі звычайных кандыдатаў «вельмі рэдка» становяцца прадметам для вывучэння.
— Асабістыя сацсеткі на тое і асабістыя — любы чалавек мае права на сваё публічнае жыццё, не звязанае з працай. Іншая справа — кандыдаты ўзроўню VP або C-level. У такім выпадку сацсеткі дакладна варта паглядзець, бо такія прэтэндэнты пасля становяцца прадстаўнікамі кампаніі, яе «тварам».
Хаця бывае, што кампаніі актыўна прытрымліваюцца пэўных палітычных поглядаў — і для іх важна, каб супрацоўнік альбо займаў нейтральную пазіцыю, альбо падзяляў іх погляды. Тады яны могуць праверыць сацсеткі кандыдата або наўпрост запытаць пра гэта на сумоўі. Але, як я ўжо адзначала, гэта рэдкасць.
Часцей за ўсё эйчары вывучаюць профілі кандыдатаў у LinkedIn і актыўнасць на GitHub — гэта значна больш рэлевантныя крыніцы інфармацыі пры найме.
Дарэчы, карыстальнікі LinkedIn нядаўна абмяркоўвалі, як ставіцца да таго, што кампаніі вывучаюць сацсеткі кандыдатаў.
Прадуктовы дызайнер распавяла сваім падпісчыкам гісторыю пра тое, як працадаўца пачытаў, што піша ў тэлеграм-канале кандыдат, які яму спадабаўся, — і перадумаў браць яго на працу.
— Усё з-за таго, што пасты былі ў стылі «я геній, а ўсе вакол — няздары», і скаргі на дурных замоўцаў.
Дзяўчына мяркуе, што цяпер перад сумоўем, магчыма, «трэба чысціць сацсеткі, каб не спужаць працадаўцу» і пытаецца ў спецыялістаў па найме, ці манітораць яны публічнае жыццё кандыдатаў у сеціве.
Вядома, у каментарыях шмат абурэння — карыстальнікі лічаць, што вывучаць сацсеткі кандыдатаў непрымальна.
— …Калі працадаўца выкарыстоўвае сацсеткі для праверкі кандыдата («а раптам што!»), гэта выклікае пытанне, ці варта з ім працаваць. Гэта дае зразумець, што працадаўца праз свае страхі і сумневы гатовы ўрывацца ў асабістае жыццё супрацоўніка, што абсалютна недапушчальна.
Каб зразумець, хто перад табой, ёсць сумоўі.
Але пад пастом нямала каментароў (у тым ліку ад тых, хто непасрэдна займаецца наймам) у стылі: «усё правільна», трэба праверыць, што з сябе ўяўляе гэты кандыдат.
— Працаваць з зоркай — яшчэ тое задавальненне. Вось ён вырашыў: трэба рабіць так — і любое пярэчанне ўспрымае як асабістую абразу. На адным месцы [працы] з-за «зорных» дызайнераў мы два месяцы рабілі просты лендзінг, кожнае абмеркаванне было як бой — куча сіл і часу. Таму я цалкам разумею [такі падыход]: калі бачыш «зорнасць» — нават не хочацца правяраць яго прафесіяналізм.
— Калі фактычныя паводзіны кандыдата моцна адрозніваюцца ад заяўленых на сумоўі і пры гэтым супярэчаць культуры кампаніі ці каманды — гэта выдатная падстава адмовіць кандыдату. У гэтым якраз і сэнс — мінімізаваць рызыкі.
Дарэчы, сярод каментатараў ёсць і тыя, хто лічыць, што і кандыдатам «карысна паглядзець сацсеткі сваіх [будучых] кіраўнікоў». «Я сустракала тых, хто нават у LinkedIn не саромеецца пісаць таксічныя каментары і пераходзіць на асобы», — адзначае адна з карыстальніц.
Пад пастом адзначыліся і тыя, каму адмовілі менавіта пасля праверкі пастоў — і адкрыта пра гэта сказалі. Адна карыстальніца распавяла, што працадаўца палічыў рызыкоўным браць яе пасля таго, як прачытаў пра яе «перажыванні праз таксічнае кіраўніцтва» і нервовыя зрывы.
А яшчэ адна карыстальніца раскрыла сакрэт, якім з ёй падзялілася знаёмая эйчар — «яны набылі бота, які злівае ім даныя пра тое, на якія каналы ў тэлеграме падпісаны чалавек, і яны гэта аналізуюць».
А вось яшчэ некалькі каментароў ад эйчараў:
— Я зайшла ў сацсеткі кандыдата толькі аднойчы, каб зразумець, ён сапраўды захварэў і таму не прыйшоў на сумоўе ці проста «зліўся». І ведаеце што? Чалавек, які пісаў мне, што ледзь не трапіў у бальніцу, радасна выкладваў фота ў інсце. Пытанне адпала само сабой.
— Аднойчы я папрасіла дзяўчыну-кандыдатку прыбраць з сацсетак фота з пілонам. Нічога не маю супраць гэтага віду спорту, але не ўсе кліенты падзяляюць маё стаўленне.
Цікава, што некаторыя карыстальнікі прызнаюцца: ведаючы, што працадаўца можа праглядваць іх сацсеткі, яны вядуць сябе вельмі стрымана — не толькі ў пастах, але і ў лайках. Іншыя ж, наадварот, дазваляюць сабе ўсё — і «няхай тыя, каго трыгераць маё паводзіны, адваляцца ўжо на гэтым этапе», — паведамляюць яны.
* Імя спікера зменена на яго просьбу.
Рэлацыраваліся? Цяпер вы можаце каментаваць без верыфікацыі акаўнта.
В чем проблема подписок на проно?)))
В советском союзе, секса не было! И тут не должно быть!
в СССР была любовь и тут подписки на любовь
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 20:56
Кстати при коммунизме HRы достаточн опасная профессия. Так что доярками пойдут))
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 21:45
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
директор в роли оператора)
Именно, не так давно HR рассказывала, как ищет соискателей в тиндере
Вот так и знала, что именно это всех и зацепит)
Вкратце - всему свое место и свое время. Никаких проблем в подписках на порно и премиум аккаунта на оранжево-черном сайте нет. Но, зачем указывать аккаунт на эту соцсеть в резюме? Какую информацию работодатель должен почерпнуть из этой ссылки?
В целом это может явно указывать на неспособность человека понимать социальные правила и условности, что в будущем приведет к проблемам этого человека во взаимодействии с командой.
Вы что-то путаетесь. В статье написано, что кандидат оставил ссылку на соцсеть. "а в подписках были десятки групп с порно" , не написано что кто-то указал "ссылку на аккаунт на порнхаб в резюме".
В целом ссылки на личные соцсети в резюме так или иначе все равно странно, но кроме как улыбку в обсуждение кандидата за кофе в офисе это вряд ли должно заходить.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 12:09
Неправильно выразилась в комментарии. Да, у кандидата была ссылка на его vk, а там просто десятки подписок на порногруппы. Так какую информацию должен был работодатель получить о кандидате, перейдя по этой ссылке?
А к оранжево-черному сайту я претензий не имею)
Никакую, я не понимаю проблемы. Возможно, кандидат оставил соцсеть как способ связи, может забыл удалить итд. Миллионы причин. Вас не интересует vk? Так закройте ссылку и идите дальше по резюме.
Вопрос в том, чем руководствуется рекрутер когда делает вывод о "неспособность человека понимать социальные правила и условности".
Если это чисто субъективное мнение и опыт – ноль вопросов, только в таком случае лучше коммуницировать честно и открыто, но так никто никогда делать не будет т.к. под "несоответствие cultural fit" можно подвязать очень много вещей в таком случае.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 12:17
А потом вот возьмешь такого кандидата на работу, а его привлекут за распространение порнографии, и ищи потом ему замену =)
Ирина, я понимаю, что ваш пост в девбай это некоторая медиа стратегия для накрутки трафика и людей, но можете ответить на вопрос серьезно? Просто интересно, а вы, как человек с опытом в индустрии, как раз и поясните и будет меньше недоразумений у соискателей и рекрутеров. Спасибо!
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 13:19
Все просто, есть некий common sense и правила приличия принятые в том либо ином обществе. Они могут отличаться от культуры к культуре, поэтому, когда мы , например, релоцируемся, нам приходится адаптироваться к этой культурной разнице и учиться тому "как принято" в другой культуре.
Ну не принято на деловой встрече в носу ковырять, можно сколько угодно говорить о том, что это естественное очищение носовой полости, но окружающими это будет воспринято негативно. Так и тут - все могут смотреть определенный контент и производить определенные действия за закрытыми дверями, но если мы начнем делать это прилюдно, будем как минимум восприняты странными, а как максимум получим хулиганку, а в некоторых случаях и уголовку.
Ирина, прошу меня простить, но вы не ответили на вопрос. Я ни слова не сказал про "культурную разницу" итп. Этого никто не отрицает. Я не знаю зачем вы это взрослым людям тут пишете.
Вопрос состоял в том, что если вам, как рекрутеру, нет нужды посещать личную страницу кандидата, даже если он ее почему-то указал, а уж тем более расследовать что там происходит, то какие проблемы? Указание в CV социальной сети не призыв к действию. Что вам говорит как профессионалу, что человек в резюме почему то указал/оставил свой вк или еще что? А вы пишете про "коммон сенс" и "правила приличия" к чему-то.
Резюме кандидата как-то нарушает "коммон сенс" ? Я не понимаю.
Спасибо.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 14:39
Ирина, вы так и не отвечаете на вопрос, как подписки человека на порносайты мешают его работе и взаимодействию с коллегами. Ну подписан он — и что? Он вас заставляет туда ходить?
Все эти слова про ковыряние в носу — это уход от ответа. Он на интервью и в резюме голым не стоял, порно не показывал. А чем человек занимается в своё личное время — его дело. Если это не вредит другим людям.
Ирина, вы ж взрослый человек, знаете даже в каких цветах сайт выполнен. Тогда к чему это фарисейство, как в адекдоте "зопа есть, а слова нет"
Вот именно, взрослый, воспитание - ну типа как вести себя в приличном обществе и что скажет княгиня Марья Алексеевна =)
Хороший программист должен мастурбировать только в рабочее время и только на кодовую базу!
оо с итальянского пришли, мое почтение
а прон уже чем не угодил? этож по любви
Калі акаунт у сацсетцы адкрыты, то якое ж гэта парушэнне асабістых межаў.
Калі боты, ШІ і іншыя сталкеры вас чытаюць, чаму нельгя зазірнуць паглядзець, што за крынж вы посціцё пад прыкрыццём "асабістага брэнда"?))
Я думаю, стоит это прописывать как этап процесса найма и не будет проблем. Прозрачный процесс.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 11:29
тут нехта яшчэ ёсць, хто мяркуе, што акаунт у сацсетачцы гэта асабісты ўтульны куток, дзе ты будзеш посціць георгіеўскіе стужкі (ці с*акі) і ніхто пра гэта не даведаецца?) Ну, ўжо трэба сталець, хлопцы) Гэта адкрытая інфарамцыя! Ну, ці закрывайце акаунт проста - была б праблема
Да я в целом согласен, я же говорю, вопрос в том кто как оценивает. Другой вопрос, что открытости от рекрутеров мы никогда не дождемся, как и четкого процесса найма.
Хотел еще спросить администрацию девбай. Я хочу написать в блог, но телеграм мне не подходит, есть ли работающая почта для коммуникации? Спасибо!
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 11:53
Здравствуйте! Напишите на почту [email protected]. Спасибо
С одной стороны не очень понимаю людей, которым есть дело до чьих-то чужих подписок на порно.
С другой стороны, не очень понимаю, как можно нарушить чьи-то частные границы путём просмотра публичной информации.
Границы может и нельзя, другой вопрос, кто и как оценивает. Может кому-то не понравится, что у кандидата на личном фото в профиле волосы красные, но откажут ему со стандартной формулировкой, потому что это явно не какой-то официальный и прописанный в политике компании флоу найма. Так же и с другой личной информацией, максимум что можно сделать это на cultural fit этапе/разговоре спросить у кандидата напрямую, но рекрутер никогда в жизни так не сделает, потому что сам понимает, что это и звучит неудобно и кринжово и в целом выставляет его в странном свете.
Люди просто мельчают. Чел мешает вам сделать лендинг, звездит и вы делаете его 2 месяца? Простите, а у вас что не нашлось никого способного ему возразить и поставить на место? Ну сами значит виноваты.
Это очень смешно
TL;DR: Вообще, можно докопаться до всего. А ещё на всё можно закрыть глаза.
Так и живём: нужен человечек - да пусть онанирует, нам то что. Главное, чтоб себе.
Не нужны человечки? Расчехляйте микроскоп! Будем школьный дневник смотреть.
А вот если бы кандидат был подписан на каналы Азаренка вместо ..хаба, ему бы отказали с формулировкой
Или испугались встречной статьи УК ?
На каналы или на анналы?
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 16:44
Афтор молчит, почему пост кг/ам
Наверное у нас слишком много хороших и компетентных специалистов, чтобы пользоваться такими методами для их отсева.
"Давайте признаем: любой работодатель хочет, чтобы сотрудниками было легко управлять"
Нет, это не правда, настоящий работадатель хочет получить качественный результат работы. При этом чтобы сотруднику было приятно и ему было приятно. Т.е. ВСЕМ приятно.
А вот кто хочет управлять, это директора галер коих сегодня наплодилось в РБ тьма. Некоторыен даже в Польшу и Литву успели релоцироваться, под шумок. Поэтому и выдумывают всякий бред про порно на страницах и то что "не соответствует духу компании".
Потому что жадные и глупые. А вот почему жадные, я вообще ХЗ. Толи совковый менталитет. Толи Чернобыль и вправду так сильно повлиял на развитие. Кажется, создавай условия, давай людям то что они хотят и получай своё. Но нет, они хотят всё и сразу... Всегда говорил, в хуже всего работать это с "нашими" людьми. Причем что в РБ, что за границей... Ну может за исключением пары компаний...
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 15:45
ты просто еще не видел, как они картотеку собирают на каждого, возраст, пол, какое порно ты предпочитаешь и целый список всего про тебя, единственное, что непонятно зачем под шумок мониторится трафик всей сети а не оборудования компании, название этих шлюпок есть на дев бае все они с рб, придет время и за эти слежки придет уголовочка, пока они любезно следят за кем-то кто следит за ними (и собирает в папочку), ведь любую систему можно взломать... ну либо обойти... так это еще что некоторые в рб устраивали слежку за работниками т прослушивали телефоны и дальше так делают... и это не гос компании или силовики
Далеко не все на дев бае есть. Вот они прекрасно понимают почему им на дев бай нельзя)
так они же думают, что за деньги входить в рейтинги, на каналах тусоваться в ящике, в сми писаться за монету звонкую и поливать сми и обвинять их во лжи в интернете они станут благороднее уклоняясь от налогов и работая с чернухой (откупиться уже не получится, если что), это те, что на дев бае, а что не на дев бае у них денег нет, они просто нищие
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 27 мая 2025, 19:39
Я бы добавила еще и третью сторону - клиентов.
За такие приколы в действительно правовом государстве вы легко получите в плечи судебный иск на хорошую компенсацию.
А за такие откровения еще и клеймо low icq regard для любого мало-мальски мыслящего бизнесмена (который если и использует частную дискриминацию, то ему хотя бы хватает ума не распускать язык об этом).
так они денег кинут пару статей фотки с карпороса и все забыли, это не первый и не последний
Времена сейчас такие, что в соцсетках кроме котиков нефиг что-то вообще постить. Сегодня властям и работодателям не нравится одно, а завтра другое. Надеюсь, до котолюбов хотя бы не докопаются в конце-концов. В такой помойке как Linkedin кроме постов на профтему и *ополизных комментариев типа "Люблю я работу, зарплату люблю" вообще ничего писать не стоит. Иногда я просто охреневаю с того, сколько люди личной информации вываливают в открытый доступ. Возможно, это уже профдеформация, конечно, тем не менее
Мне кажется, что это статья - признание HRами своей профнепригодности. А кандидаты молодцы, надо взять способ на заметку.
Ведь это действительно изящно - оставляешь в резюме на техническую позицию линк на соцсеть с неоднозначным контентом (можно специально сделать) и смотришь что HRа интересует больше, твои технические скилы или личная жизнь и радуешься, что избежал найма на галеру, сующую свой нос куда не следует.
Как будто у вас сейчас выбор из сотен компаний, атакующих ваш профиль в LinkedIn с мольбами принять их оффер.
Дело не во мне и количестве компаний. А в способе выявлять работодателя, которого личная жизнь соискателя интересует больше профессиональных качеств. Случаи ведь разные бывают, возможно и ссылка на vk с кучей подписок на порно была вставлена в резюме не случайно - соискатель искал не просто работодателя, но и сексоголика в одном флаконе с кем бы было приятно не только на работе, но и после работы время провести. :)
Прокол hr был не только в том, что предал огласке эту сторону кандидата (в vk открытый профиль, но не факт, что соискатель там был под своим именем), но и в том, что не допустил возможности, что ссылка была вставлена не случайно.
Не понимаю зачем вообще нужно что-то писать в соцсетях? Если так хочется высказаться, встреться с близкими, друзьями в баре и высказывайся.
Есть у меня коллега-немец, постоянно пишет комплиментарные посты в LunkedIn за партию AfD, я читаю и думаю «нафига?!». Свободы слова больше нет, нигде, поэтому ты либо хочешь работать и строить карьеру, либо бороться с ветряными мельницами.
А где взять друзей, если не высказываться? Немцы известны своими половыми извращениями и отмороженным поведением на курортах как раз по причине прекрасного психологического климата в Германии.
Как раз сотрудники, никогда и нигде которые не высказывают радикальных суждений и не занимаются прочим экстримом - это и есть бомба замедленного действия.
Почему? Вы не допускаете мысли, что на свете есть люди без склонности к экстремизму?
Потому что жизнь сложна, а п**ть - не мешки ворочать.
Как минимум подозрительные. Раз не подписаны на полпервого, и молчат - значит худое думают
То, что нужно разделять рабочее и личное, как бы само собой разумеется, но это работает в обе стороны: на работе не должно быть личных интересов, а в личной жизни - стороннего вмешательства в любом виде, если она работе не мешает. Взаимное влияние репутаций, своей и компании, - немного другая тема.
Раньше это разделение более или менее соблюдалось. Одна из причин, почему с этим стало хуже сейчас в ИТ, по моему мнению - это появление прослойки, которая озабочена личностями специалистов больше, чем их рабочими и деловыми качествами, причем, и на работе, и вне работы, и до того как те попали на работу.
Все эти анкеты с вопросами, лезущими в душу, видео-визитки, само-презентации, "прожарки" резюме - без них же еще совсем недавно нормально работали и специалистов подходящих находили.
В последнее время, чтобы нас анализировать, привлекли еще усиление в виде ИИ. Но понимания как мы работаем, похоже, не прибавилось. Поэтому обсуждается личное, чтоб оценить хоть что-то.
Когда в соцсетях читаешь, что сбылась чья-то мечта стать ИТ-рекрутером, становится даже интересно, о чем именно человек мечтал. Из подобных статей выглядит, что о том, чтобы менять технических специалистов под себя, гуманитария (по сути ломая), учить их жить и писать резюме так, чтобы ему(ей) же и понравиться, требовать не быть собой.
Специалистам, приходящим на работу ради профессиональных амбиций и/или заработать, личная жизнь и слабости коллег не очень интересны, и им хотелось бы, чтоб это было более или менее взаимно. А весь этот нерабочий "шум", создаваемый не ими, только отвлекает всех от главного.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 29 мая 2025, 00:20
Все намного проще. Нет там никакой заветной мечты. Манит шелест денег и какой-то надуманный престиж работы в ит.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 31 мая 2025, 01:17
Эта профессия стала привлекательной в результате усилий и работы многих хороших специалистов и одновременно интересных людей, причем, по определенным правилам. А сейчас появляются противоположные явления, выхолащивающие из нее рабочий дух.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 2 чэрвеня 2025, 00:38
Очень странный комментарий про "нарушение личных границ". Какие личные границы? Вы к кандидату не в карман залезли, а в его соцсеть зашли, где он ПУБЛИЧНО высказывается. Если ты не хочешь, чтобы это видели, не пиши. А если написал, то это уже публичное, а не личное.
И я не вижу причин, почему смотреть соцсети должно быть зазорно. Даже для рядовых сотрудников. Мне важно, чтобы кандидат влился в коллектив, чтобы его поведение не стало токсичным для уже существующей команды. И поэтому просмотреть соцсеть — вполне хороший вариант отсеять кого-то на этапе найма, а не когда ты уже потратил в его онбординг время и деньги.
Если кандидат дал сам ссылку - ок, согласен. Если рекрутёр нагуглил кого-то с таким же именем фамилией - это уже сомнительно.
А если я нагуглил кого-то с таким же именем, с такой же фамилией и фотографией, то шансы, что это другой человек — крайне малы. Опять же, никто не говорит, что наличие неподходящих вам постов — стопроцентный минус. Это еще один факт. Так что сомнительно скорее заявлять, что так делать нельзя. Потому что у меня всегда один вопрос — почему нельзя? Я пока ни разу не слышал четкого ответа
Ну потому что если взять вашу фотографию из фейсбука (который гуглится, но я так понимаю так и задумано), и создать фейковый профиль где-то, то получится нечто не очень контролируемое вами.
Можно так делать?
Можете, но таким образом вы не создатите мой аккаунт с 1500 подписчиков и активной историей. Так что проверяя аккаунты, дураком-то быть не надо
это уже риски попасть под уголовку
Вот с этого момент подробнее. С каких это пор просмотр соцсетей приравнен к уголовке? Можно ссылку на конкретную статью?
Тут дело в нюансах. Заходить в публичную сеть само по себе, конечно, не зазорно - она для этого и создавалась, более того, просмотрами там принято гордиться. Но все это в том случае, если вы заходите в частную сеть как частное лицо. Если же вы заходите туда как менеджер, чтобы оценить поведение вашего подчиненного и принять управленческое решение - это уже, на мой взгляд, переход рабочих границ. Это примерно, как если бы вы до появления соцсетей пришли после работы в клуб, где сотрудник проводит свое личное время, и начали наблюдать как он общается и танцует, делая выводы, касающиеся его карьеры. Другое дело, если вы пришли в клуб вместе, потому что у вас приятельские отношения вне компании.
Если речь идет о тесной совместной работе, то внимание к личной жизни еще более или менее понимаемо, но что в ней оценивают люди, которым нужно просто найти узкого специалиста, после чего их пути разойдутся?
Правда, иногда человек в личной сети пишет о работе - и тогда вопрос о границах может возникнуть с другой стороны.
Почему-то еще не берется во внимание, что поведение человека на работе и дома очень разное, а в соцсети у него(ее) еще одна ипостась. Если рабочие процессы на работе выстроены так, чтобы делать просто работу, то коллеги могут никогда не столкнуться с его(ее) нерабочими сторонами, и даже будут приятно (или не очень) удивлены, встретившись в другой обстановке. Рекрутеры же специалиста в работе не видят, поэтому их впечатления от его соцсетей ничего не добавят к его реальному профессиональному портрету, а скорей исказят его.
Если же они объявят, что от поведения в соцсетях будет зависеть, получит соискатель работу или нет, не указав критерии, то соцсети или опустеют, или заполнятся похожими друг на друга постами с "правильными" текстами, как это случилось с "правильными" резюме, написанными ИИ по совету рекрутеров. В результате чего пострадают все: в найме появится еще больше абсурда, специалистам будет трудно попасть на адекватную работу, а соцсети перестанут быть местом для общения и знакомств.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 2 чэрвеня 2025, 00:20
Это всё ваши домыслы о допустимости. Вот когда приведёте мне конкретную статью, почему я не могу сидеть в баре и смотреть, как там напивается мой сотрудник, тогда и приходите. А играть "это морально, а это аморально" на базе лишь личных преференций я не готов.
Ну вот я знаю, что мой профиль всегда могут просмотреть. Но я не закрываю свои соцсети.
А у меня вот какое-то абсолютное нежелание ковыряться в личной жизни незнакомого мне человека. Все что он хочет сообщить, напишет в резюме и расскажет на собесе. Зачем мне разгребать его грязное белье, хотя хр**** это похоже доставляет какое-то извращенное удовольствие.
А вас кто-то заставляет ковыряться? Нет желания — не ковыряйтесь. Но нельзя на основе вашего неделания делать вывод, что это зазорно или плохо
Все что не OSINT = уголовному делу в любой стране, поэтому лучше записывать интервью тож, чтобы потом споймать на не osint и посадить слишком умных.
А вот записывать без согласия — это как раз может быть уголовочка.