Дапамажыце dev.by 🤍
Падтрымаць

«Важыў 86 кг, цяпер — 68». Джун пра цяжкі пераезд у Польшчу

Міхаіл з сям’ёй з’ехаў у Польшчу ў сярэдзіне лета. У яго гісторыі «рэлакацыі» чацвёра беларусаў — у тым ліку дзеці — спяць на падлозе, бацька сямейства працуе электрыкам (і налічыў ужо 120 адмоў ад польскіх ІТ-кампаній), а з заробленых 2500 злотых 2400 аддаюць за кватэру. 

У Беларусі ён вывучаў UX/UI-дызайн, і ў лютым збіраўся пераехаць у Кіеў на запрашэнне ўкраінскай кампаніі — і займацца тым, што яму сапраўды падабаецца. Але ўсё змянілася ў момант. dev.by выслухаў гісторыю Міхаіла (прозвішча не называем на яго просьбу).

80 каментарыя
«Важыў 86 кг, цяпер — 68». Джун пра цяжкі пераезд у Польшчу

Міхаіл з сям’ёй з’ехаў у Польшчу ў сярэдзіне лета. У яго гісторыі «рэлакацыі» чацвёра беларусаў — у тым ліку дзеці — спяць на падлозе, бацька сямейства працуе электрыкам (і налічыў ужо 120 адмоў ад польскіх ІТ-кампаній), а з заробленых 2500 злотых 2400 аддаюць за кватэру. 

У Беларусі ён вывучаў UX/UI-дызайн, і ў лютым збіраўся пераехаць у Кіеў на запрашэнне ўкраінскай кампаніі — і займацца тым, што яму сапраўды падабаецца. Але ўсё змянілася ў момант. dev.by выслухаў гісторыю Міхаіла (прозвішча не называем на яго просьбу).

«Піянеры за шклянку колы лэндзінгі малююць, а табе трэба сям’ю карміць»

— Я 18 гадоў адпрацаваў на чыгунцы. Пачынаў звычайным электраманцёрам: маляваў, бяліў, траву касіў; максімум, што мне дазвалялі — паказанні электралічыльнікаў зняць, дый тое пад наглядам. Але галава ў мяне на месцы — даслужыўся да начальніка, стаў механікам ІТР. І заробак вырас. Калі звальняўся, ён складаў 400 долараў, у 10 разоў больш, чым на старце.

Мала, кажаце? Калі ў сакавіку мяне дапытвалі, таксама спыталі: «І, як на цябе, ты шмат зарабляеш — 1200 рублёў?» А што мне адказаць — у мястэчку, адкуль я родам, гэта сярэдні заробак. Нават нашыя мясцовыя аператыўнікі паківалі: так-так, гэта прыстойна. Але, вядома, якое прыстойна?! Калі нарадзілася дачка, я не мог купіць ні памперсаў, ні чагосьці яшчэ для малой. 60 долараў плаціў за кватэру-аднапакаёўку, плюс я быў павязаны крэдытамі — яшчэ па 100 долараў штомесяц аддаваў за машыну. А астатнія грошы сыходзілі на ежу.

Так што калі ў мяне нарадзілася дачка — я памятаю гэты момант, — я сеў на кухні, узяўся за галаву і так сядзеў. Я не ведаў, што рабіць. Дзе ўзяць грошы? 

А вакол рэклама: хочаш шмат зарабляць — давай у ІТ. Я пачаў вучыць Python на «Яндэкс-практыкуме». Прайшоў бясплатны курс і зразумеў: не маё. Дый навошта мне наогул гэтае праграмаванне, калі я хачу рабіць прыгожыя сайты і лагатыпы ствараць. Я творчы чалавек. 

Figma я вывучаў па роліках на YouTube, UX/UI дызайн — на паўгадавым курсе ў аднаго вядомага фрылансера. Але ўсе тыя грошы, якія я заплаціў за курс, я вярнуў. Пры канцы мінулага года я выбіўся ў дзясятку лідараў на Weblancer

Але я вам скажу, фрыланс — гэта пекла. Потым я вучыўся ў іншага UX/UI-дызайнера, але не паспеў дыплом атрымаць, бо ў мяне забралі камп’ютар падчас ператрусу і не вярнулі. Дык вось ён расказваў нам усю праўду пра фрыланс.

А мне і расказваць не трэба было — я ведаю, як піянеры ў 17 гадоў за шклянку колы лэндзінгі малююць. А табе трэба сям’ю карміць — ты ўжо і 150 долараў ставіш, і 100, усё роўна для некаторых заказчыкаў гэта «шмат».

Мяне здзівіла адная заказчыца з Мінска — хацела, каб я ёй за 30 долараў распрацаваў дызайн 30-старонкавага сайта. Я нават лаяцца не стаў, проста спытаў, ад чаго наогул яна адштурхоўваецца — ці яна думала, такое робяць за вечар?

Калі ў мяне справа пайшла, я зарабляў нядрэнна — да 1000 долараў за месяц. Але вайна ўсё абсекла. 

Спачатку я выконваў разавыя заказы на Weblancer, а потым мяне наняла на part time украінская кампанія. Іх прадуктовы дызайнер знайшоў мяне ў LinkedIn, даў заданне — я зрабіў. Ён кажа: «Такі спецыяліст, як ты, у мяне атрымлівае $1500» — і пераказаў адразу 1000 долараў. З глузду з’ехаць! Я сеў тады на кухні: ну вось — нешта атрымліваецца.

А далей наогул як у казцы было: мы спрацаваліся, ён клікаў мяне ў Кіеў, абяцаў кватэру ад кампаніі — толькі пераязджай!

А ў лютым патэлефанаваў і сказаў: прабач, брат, у цябе будуць праблемы, калі ты з Украіны будзеш атрымліваць грошы, — дый у нас таксама. З беларусамі ніхто спраў мець не хацеў пасля пачатку вайны. 

Але наогул я не крыўджуся: дзякуючы тым грошам, якія яны мне плацілі за працу, я змог з’ехаць з краіны — цяпер на іх і жыву. Бо ў Польшчы я атрымліваю 2500 злотых — і 2400 аддаю за кватэру.

«Працаваў бясплатна — проста за водгук, каб падняцца ў рэйтынгу»

Што такое фрыланс спачатку: ты ўвесь вечар праседжваеш на спецыяльным сайце, шукаеш — і нічога. Бачыш заказ на візітоўку, цябе б узяць яго, але кожны водгук — гэта «квіток». А 30 квіткоў — гэта 30 долараў з тваёй кішэні. І не факт, што заказ будзе твой, там жа такі дэмпінг — ды я праклінаў гэты Weblancer!

А калі для заказчыка грошы не вырашаюць, то ёсць яшчэ рэйтынг. Адгукнуся я і нейкі «найлепшы фрылансер кастрычніка» — і заказчык, вядома, абярэ яго, бо ён на першым месцы ў рэйтынгу, а я, прабачце, на 99-м.

Я знайшоў такі выхад са становішча — прасіў сваіх знаёмых з Расіі, Украіны, нават з Штатаў, каго толькі мог: «закажыце» ў мяне на гэтай біржы які-небудзь лагатып за 10 долараў. І вось так я хоць патроху стаў прасоўвацца ў рэйтынгу.

Праз месяц з’явіўся першы сапраўдны заказ. Потым яшчэ — па 10, па 20 долараў. Адзін заказ прыйшоў з Польшчы: я зрабіў лагатып для энергетычнай кампаніі за 100 еўра. Нярэдка я працаваў бясплатна — проста за водгук, каб падняцца ў рэйтынгу. Бо не ўсе заказчыкі пакідалі водгукі, некаторыя нават забаранялі дадаць сайт або лога, што я распрацаваў, да сябе ў партфоліо — маўляў, NDA. 

Паўгода я фрылансіў з горам напалам, а потым аднагрупнік параіў завесці профіль на LinkedIn. І я як стаў у гэтым варыцца — справа пайшла. Вось і ўкраінцы мяне на LinkedIn знайшлі. А што далей — я ўжо расказваў.

«Калі праз 2 тыдні абняў жонку, яна сказала: бяжым!»

Мяне затрымалі 3 сакавіка. Прыйшлі на працу, сталі шастаць: хто тут «не такі» — начальнік ткнуў пальцам. Далей ператрус дома — яны ж не цырымоняцца. Увечары мяне павезлі ў аддзяленне, а жонку — у радзільню, праз стрэс яна нарадзіла раней за тэрмін. 

Калі мяне выпускалі, сказалі, што я з’яўляюся падазраваным па факце падпалаў нейкіх сцягоў. «Якіх сцягоў? Хлопцы, мне амаль 40 гадоў, навошта мне гэта?» Ну вось падпішы паперу, што не будзеш ні ў чым удзельнічаць. І яшчэ адну». Цяпер фонд у Польшчы патрабуе, каб я падаў доказы, што мяне затрымлівалі. Ды калі б я хоць заікнуўся тады: «Хлопцы, а можна я пратаколы сфоткаю», — мяне б ніхто з краіны не выпусціў. 

Потым знаёмы міліцыянт даслаў мне смс-ку: «Міша, лепей бяжы! Прыйдуць яшчэ — і ўжо не адпусцяць». І тут жа сцёр. 

І вось я выйшаў: на руках маленькая дачка, у абаіх «карона», я заразіўся якраз там. Нават сына не змог забраць з радзільні — мы з малой трапілі ў бальніцу. А калі праз 2 тыдні я нарэшце абняў жонку, яна сказала: «Бяжым!» Я адразу ж звярнуўся ў агенцтва, заплаціў агулам 4000 беларускіх рублёў на нас усіх — за даты на падачу на візу і падрыхтоўку дакументаў. 

Мы з’ехалі пры канцы ліпеня. Усё нашае жыццё змясцілася ў тры валізкі, а ў чацвёртай быў камп’ютар. Пацешна: у нашым аўтобусе ехалі адныя айцішнікі, каго ні спытай — больш, чым у мяне ў сябрах на LinkedIn. 

«Спалі на падлозе, замест матрацаў рассцілалі кофты»

У Польшчы ў мяне дзед — родны брат майго дзядулі. Іх у 1941 годзе немцы забралі ў Асвенцым. Потым дзед Ваня вярнуўся дадому, а дзед Юзік застаўся. 

Траюрадны брат забраў нас з аўтавакзала ў Варшаве. Першы час мы жылі ў цёткі — нам паслалі на падлогу матрацы. Жонка, вядома, плакала: хачу дадому. І я таксама слязу пускаў. Я не быў гатовы да эміграцыі, шчыра! 

Кватэру шукалі тыдні два на OLX. Брат тэлефанаваў — і пытаўся, што ды як. Але 6 чалавек адмовілі нам, бо ў нас дзеці. Яшчэ трое гаспадароў не захацелі здаваць нам жытло, таму што мы беларусы. 

Толькі на дзясяты раз нам пашанцавала: да нас нашую кватэру здымала сям’я — полька і ўкраінец, — вось ён і склаў нам пратэкцыю перад гаспадаром. 

Мы заехалі, а кватэра пустая. Наогул нічога не было. Мы спалі на падлозе. Замест матрацаў рассцілалі кофты — і на іх клалася дачка, а сын спаў у шэзлонгу-пераносцы, які нам аддалі добрыя людзі.

Нам так дапамаглі, я вельмі ўсім удзячны: на OLX у рубрыцы Oddam zadarmo мы знайшлі і люльку, і аўталюльку — людзі самі іх нам прывезлі. Жонка брата прынесла дзіцячых рэчаў — аддалі на працы. 

Працу я знайшоў вельмі хутка. На будоўлю людзі заўжды патрэбныя. Але трэба ўлічыць, што рознарабочых часта бяруць без Umowa o pracę: ты проста прыходзіш кожны дзень, твая стаўка 20 злотых на гадзіну, а грошы хто як плаціць — хто пры канцы дня, а хто пры канцы тыдня. Я адпрацаваў месяц — і мне нічога не заплацілі, проста кінулі. 

Наступным месцам працы стала бальніца. У мясцовым беларускім тэлеграм-чаціку хтосьці падказаў, што бачыў аб’яву: патрэбны электрык. Я паехаў — і там на месцы ўжо разбіраўся, куды ісці, з кім гаварыць. І гэта выявілася нескладана, бо ўвесь абслуговы персанал бальніцы — украінцы. Я і цяпер, калі не ведаю чаго, падыходжу да любой санітаркі і пытаюся: «Сястрычка, падкажы…»

Электрыка сабе ў пару шукаў Мікалай — дзядзечка 50+, які калісьці вучыў рускую. Мы з ім дамовіліся, і ад верасня я выйшаў на новае месца працы.

«Плацяць, як у Беларусі, але ўсе грошы мусіш аддаць за кватэру»

Як з таго моманту змянілася маё жыццё — язву набыў. Сур’ёзна, мой напарнік увесь дзень не есць, і я разам з ім. Выязджаю з дому, а 6:00 раніцы, прыязджаю, а 18:00 — вядома, на здароўі гэта адбіваецца.

У шпіталі дзень на дзень не выпадае. Часам усё спакойна, і ты думаеш: дарма я не купіў MacBook у крэдыт — цяпер бы сеў і UX/UI падцягваў. А бывае працы столькі, што ты толькі, а 22:00 дадому вяртаешся. І жонка абураецца: «Навошта такая праца, калі на грошах гэта не адбіваецца?!»

А і сапраўды не адбіваецца: што б я ні рабіў, мне заплацяць 2500 злотых — усё тыя ж грошы, што я атрымліваў у Беларусі. Але ж з той розніцай, што ўсе іх мусіш аддаць за кватэру. Я нават пост адчаю на LinkedIn напісаў: што зноў даводзіцца лезці ў скарбонку, каб пракарміць сям’ю. Заўтра зноў буду браць адтуль грошы. 

Калі прыехалі ў Польшчу, у мяне было з сабой 4000 долараў. Палову я адразу аддаў гаспадару кватэры: 1500 — як заклад і 500 долараў — за пражыванне на працягу месяца. У наступным месяцы я нічога не зарабіў, яшчэ 500 узяў са скарбонкі, каб заплаціць за кватэру. Але скарбонка ж не бяздонная — яшчэ месяц, і ў мяне не застанецца ні цэнта.

Я як думаю: 1000 долараў мне б хапіла на жыццё тут. На 500, што заставаліся б пасля выплаты арэнды, можна і есці, і памперсы купляць, і нават апранацца. Але няма такіх грошай. Я размаўляў з санітаркамі-ўкраінкамі — яны столькі ж зарабляюць. Але яны на траіх здымаюць кватэру і хоць нешта эканомяць. 

«Ад ліпеня да жніўня — 120 адмоў з польскіх ІТ-кампаній»

Спытаеце, чаму не шукаю заказы як дызайнер, — я шукаю працу. Але правільна адзін хлопец у каментарах да майго паста заўважыў: усе, хто раіць Міхаілу «не здавацца», «не апускаць рук» — вы заданацце, каб ён мог сядзець дома і шукаць працу, а не вашаваць па 11 гадзін, каб заплаціць за кватэру і пракарміць сваіх дзяцей.

Я прыходжу дадому, а 18:00, а дачка ўжо на вушах стаіць — яна за дзень столькі энергіі акумулявала, і трэба прысвяціць ёй увагу. Малую можна было б адправіць у сад, але ў найбліжэйшым да нас просяць 1000 злотых. Я знайшоў таннейшы — каля бальніцы, знаходжанне там абыдзецца ў 500 злотых на месяц. Але ў мяне столькі няма!

Я вучу польскую — настаўніцу знайшоў у тым жа беларускім чаціку. Мы з ёй месяц пазаймаліся, я пішу: «Моніка, ты прабач, у мяне цяпер грошай няма». А яна: «Ладна, не важна». А крыху пазней дадае: «Ты зрабі мне візітоўкі і лагатып…» Вось яна — мой адзіны заказчык пакуль.

З польскіх ІТ-кампаній прыходзяць адмовы, ад ліпеня да жніўня іх ужо 120 назбіралася. Часам у LinkedIn іншыя карыстальнікі пішуць: трэба UI/UX прапампаваць. Хлопцы, я ведаю, што трэба, але на гэта патрэбны час.

Кажуць, што праца на фрыланс «псуе» UI/UX-дызайнера — гэта праўда: у кампаніях працуюць па-іншаму, і зусім іншымі рэчамі займаюцца. Спадзяюся, у мяне будзе магчымасць даведацца пра гэта больш на практыцы.

Мне раяць шукаць працу ў Казахстане — там цяпер актыўна развіваецца ІТ. Хоць калі ў цябе ёсць праца ў ІТ-кампаніі ў Польшчы, то лепшай краіны для рэлакейту і не прыдумаеш.

У эміграцыі — цяжка, так і напішыце. Я раней важыў 86 кг, а цяпер — 68. Але, вядома, я сплю тут спакойна і больш не прыслухоўваюся да крокаў за дзвярыма. Вы не ўяўляеце, які гэта жах, калі ты бачыш у двары машыну з мінскімі нумарамі, — у цябе рэальна сэрца спыняецца. Я дагэтуль шарахаюся, калі міма праязджае Skoda Octavia, а потым згадваю: я ж у Польшчы. 

Нядаўна быў выпадак: дачка павіталася з паліцэйскімі — яны паклікалі яе ў машыне пасядзець. Мігалкі ўключылі, паказваюць усё — ледзь не цукеркамі частуюць. А я побач стаю, насупіўшыся. Адзін пытаецца: «Чаго пан такі нервовы?» А я адказваю: «Бо пан з Беларусі — і ў нас у такія машыны ніхто па сваёй волі не ідзе». 


Калі ў вас ёсць, чым дапамагчы Міхаілу, — напішыце яму на пошту [email protected]

dev.by патрэбная падтрымка. Засапорціць можна праз наш Patreon. Дзякуй!

Очень подробный гид по жизни в Польше из личного опыта
Очень подробный гид по жизни в Польше из личного опыта
По теме
Очень подробный гид по жизни в Польше из личного опыта
Компании впервые массово перевозят джунов. Как им в новых локациях? 3 истории
Компании впервые массово перевозят джунов. Как им в новых локациях? 3 истории
По теме
Компании впервые массово перевозят джунов. Как им в новых локациях? 3 истории
Отказы отзыв вакансий нет денег на переезд. Узнали как дела у джунов
Отказы, отзыв вакансий, нет денег на переезд. Узнали, как дела у джунов
По теме
Отказы, отзыв вакансий, нет денег на переезд. Узнали, как дела у джунов
«Вакансий для джунов меньше в 3 раза». Хоккеист выучил Java и 15 года искал работу
«Вакансий для джунов меньше в 3 раза». Хоккеист выучил Java и 1,5 года искал работу
По теме
«Вакансий для джунов меньше в 3 раза». Хоккеист выучил Java и 1,5 года искал работу
Джун отозвался на 1000 вакансий — и ничего. Такое время или CV?
Джун отозвался на 1000 вакансий — и ничего. Такое время или CV?
По теме
Джун отозвался на 1000 вакансий — и ничего. Такое время или CV?
Как устроиться в польский Google на последнем курсе. История студента БГУ
Как устроиться в польский Google на последнем курсе. История студента БГУ
По теме
Как устроиться в польский Google на последнем курсе. История студента БГУ

Хочаце паведаміць важную навіну? Пішыце ў Telegram-бот

Галоўныя падзеі і карысныя спасылкі ў нашым Telegram-канале

Абмеркаванне
Каментуйце без абмежаванняў

Рэлацыраваліся? Цяпер вы можаце каментаваць без верыфікацыі акаўнта.

alekseyrr
alekseyrr Дегустатор смузи в ООО "Смузи-много-не-бывает"
4

:(((((((((((

Лаврентий  Лучезарный
Лаврентий Лучезарный Пилот межзвёздного пространства в Космолёт
-7

Статья просто треш ))

Я творческий человек.

Ну раз ты творческий человек, то решай проблемы творчески! Все эти питоны и сложные интерфейсы - это для челяди, а не для тебя!

зря я не купил MacBook в кредит — сейчас бы сел и UX/UI подтягивал

Знаешь, Миша. Первые пару лет лично я кодил на стареньком Acer который даже толком заряд не держал, с диагональю 15.6", и разрешением 1366*768, с памятью 4ГБ и об SSD я даже не мечтал. И как-то вот нормально работалось!

В общем, присутствует некий зашквар в мыслях, от которого лучше избавляться.

6

я и сейчас на стареньком деле сижу, для кода хватает, но мне кажется дизайнерские приблуды на нем вообще не запустятся)

10

Знаешь, Миша. Первые пару лет лично я кодил на стареньком Acer который даже толком заряд не держал, с диагональю 15.6", и разрешением 1366*768, с памятью 4ГБ и об SSD я даже не мечтал. И как-то вот нормально работалось!

Нет хлеба? Пусть кушают пирожные! (С)

правильно один парень в комментариях к моему посту заметил: все, кто советует Михаилу «не сдаваться», «не опускать руки» — вы задонатьте, чтобы он мог сидеть дома и искать работу, а не вкалывать по 11 часов, чтобы заплатить за квартиру и прокормить своих детей.

Это потому, что ИТшники с другой планеты. Правда. Практически никто из них по настоящему не нуждался и не попадал в ловушку бедности, когда просто голову поднять и посмотреть вокруг некогда: все силы и время уходят на выживание в прямом смысле слова.

История полный трэш. Единственное что пожелаю сил и веры.

9

Тут вся статья как прикол.
"Так что когда у меня родилась дочь — я помню этот момент, — я сел на кухне, взялся за голову и так сидел. Я не знал, что делать. Где взять деньги? "

Может, надо было браться за что-то другое? Как так можно планировать семью с голой жопой?

2

Хотел написать этот коммент, но думал что заминусят за токсичность)))

2

Знаешь, Лаврентий, с твоей "решайпроблемытворчески" лучше на* идти, челядь и тп. Мракобес. (up) Нет, тут в принципе злые. Я не прав.

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 28 лістапада 2022, 19:22

3

Вот это жесть, конечно

1

Удачи

Лаврентий  Лучезарный
Лаврентий Лучезарный Пилот межзвёздного пространства в Космолёт
0

Малышку можно было бы отправить в сад, но в ближайшем к нам просят 1000 злотых. Я нашёл дешевле — возле больницы, пребывание там обойдётся в 500 злотых в месяц.

Есть условно бесплатные зурувки, условно - потому что питание в Польше отдельно оплачивается. А так отличный вариант.

0

Ну 10 отказов по жилью и в итоге снял за 2400 - это типо плохо? Я в марте может просмотров только 10 сделал, звонков и потенциальных встреч было под 50.

гр. О.  Бендер
гр. О. Бендер Капитан в свободном плавании
0

Малышку можно было бы отправить в сад, но в ближайшем к нам просят 1000 злотых. Я нашёл дешевле — возле больницы, пребывание там обойдётся в 500 злотых в месяц.

Почему не отправляете в государственный садик? Как правильно заметили там оплата только питания, ~300 zl/m. У меня ребёнок третий год ходит именно в гос. садик, в этом году даже сменил - никаких проблем.

Двое детей это 1000 zl/m от ZUS по программе +500. Кроме этого есть ещё более мелкие выплаты к школе. Используйте.

Не моё дело конечно, но чем занимается супруга? Если положение бедственное, то "домохозяйкой" сидеть не время.

10

специально залогинилась чтобы вам ответить. по вашему личному опыту, сколько вы ждали этих хваленых 500+?) в гос сады берут только по конкурсу, у них не работает мама, наврядли детей возьмут.
дальше, почему мама не работает.. у нее вообще-то грудной ребёнок. если думаете что так просто совмещать, то нет, практически нереально, из личного опыта вам скажу, хотя я работаю с двухмесячным. тем более у нее там еще куча детей которые не ходят в сад.

все же думаю найти работу больше 2500 можно, даже в бедронке, на заводе, или курьером подрабатывать. апворк долбать, хотя если его тип визы не позволяет открыть ип, то разговор о фрилансе бессмысленный.

в Польше всем тяжело, то что пишут что другие айтишники на лайте переезжают это не так…

гр. О.  Бендер
гр. О. Бендер Капитан в свободном плавании
2

по вашему личному опыту, сколько вы ждали этих хваленых 500+?)

Не понял чего именно нужно ждать. Дело было так. В первый год не знал, поздно подал заявление (через интернет-банкинг, несколько кликов мышкой). Ждал порядка двух месяцев. Выплатили за предыдущие 3 мес + текущий и дальше до июня каждый месяц как часы. Второй раз подался в мае, через сайт ZUS, снова всё через интернет. Платить стали сразу же.

гос сады берут только по конкурсу

Пошли в первый попавшейся на глаза гос детский сад, было в январе 2021 - нас сразу взяли. В сентябре 2021 пошли туда же. В сентябре 2022 решили сменить на другой гос. поблизости. Заявку подали через ещё одну электронную систему в несколько садов, взяли в тот который был первый в списке. Даже в старом садике место за нами держали до конца. Жена официально ни дня не работала в течении этого времени. Warszawa, Białołęka

дальше, почему мама не работает.. у нее вообще-то грудной ребёнок.

Мы этого не знаем. В статье нет дат, если он уехал в тоже время что и мы, ребёнку уже 2 года, это уже не "грудной".
Вообще по поводу неработающей жены я не осуждаю. Это простой вопрос в ответ на пробел в статье.

если его тип визы не позволяет открыть ип

И снова мы этого не знаем. Зато знаем что у него дед поляк. Если он ещё не получил внж по корням, то... хм, зря.

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 28 лістапада 2022, 17:19

Andrei Dziahel
Andrei Dziahel Individual Contributor в PostgREST
0

по вашему личному опыту, сколько вы ждали этих хваленых 500+?)

три месяца, включая ожидание обжалования.

-10

сам себе злобный буратино, мог бы спокойно раскаятся, отсидеть положеный срок и кодить на свободе с чистой совестью

-11

Не мог. Он из тех людей для кого в Польше и воздух чище, звезды ярче, луна побольше и полицейские как Ленин в рассказах Зощенко.

-1

Надеюсь, эту статью прочитают не только люди, которые в комментах все обесценивают, но и найдутся те, которые помогут Михаилу.

4

А кто поможет сотням таких Михаилов, про которых статью не написали?
Кстати, Вы хоть чем нибудь помогли ему?

0

Вот реально, вместо этих всех протухших историй про то, как вы замечательно код писали в блокноте 10 лет назад на первых пентиумах и как вы в бесплатный сад ребенка в польше устроили на изи, и как получили пособие - отправили б человеку пачку подгузников - то же самое по затратам времени, а пользу не сравнить.

1

рили, нудилы бездушные

1

Аж интересно, какого номера подгузники вы отправили Михаилу, параллельно с написанием этого критического сообщения? И куда отправили.

-1

А в чем прикол быть затычкой в каждой дырке? Написать автору можно на емейл, прикиньте он отвечает! договориться как и куда отправить, а не самоутверждаться в комментах с высоты своеого огогогого 30ти! летнего опыта советского программирования!!!

0

Даже и не знаю. И действительно, зачем затыкать каждое мое сообщение своим сообщением ниочем. Например вот это. Вы написали автору? Причем почему автору? Его адреса тут нет. Написали герою, чтоб помочь?
Ну а на счёт самоутверждения тут.. А зачем оно мне надо? Денег мне это не принесет. Пишу я тут по той же простой причине, что и Вы. От безделья

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

8

Если пан не глуп, то должен понимать, что ОМОН во время таких "детских" мероприятий занимается рекрутингом. И нет, это не одно и тоже.
Протесты в Польше направлены не против ОПГ. И в камерах за эти протесты людей не пытают.
Доступно?

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

3

Набор красно-зелёных баек. Молодец, отработал.

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

4

Ты классику вотэбаутизма предоставил.
Поляки протестовали не против [censored П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://dev.by/pages/agreement]. Принципиально другой случай.
И уровень насилия несопоставим. Никак. Попробуй ещё

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 28 лістапада 2022, 20:51

2

Может сам бы честно попробовал заработать. Идеологи - это не навсегда.

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 28 лістапада 2022, 20:32

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

2

"Не мы фашисты - вы фашисты". Тоже классика. Доиграетесь

3

Я бы тебе тоже пару ссылочек прислал. Но не могу, потому что ваш карточный домик держится только на насилии.

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

1

Ещё одна порция вотэбаутизма. Понимаю

0

беженцы это те кто на беженство подались и уже получили соответствующий статус, а это были нелегалы, за такое погранцы и стрелять могут после предупреждения

10

Не "СВО", а вайна. Адразу палішся, bruh

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

1

какая Германия в их ситуации, вы вообще крейзи?)

5

столтко красных флагов, вы не заметили? зп даже по польской минималке за такое количество часов выше будет, это зп за 8 часов в день по 15 злотых, тут так почти нигде не платят, особенно электрикам, в остальное тоже верится с трудом.

5

СВО?
похоже, перед нами великий эксперт по всему

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.

2

Господин Гном-то уже целых два месяца на сайте и целых 70 комментов настрочил, можно сказать дед.

3

Такси идите, там хоть с таким графиком больше 4000 тысяч получается будет, либо на олх права ищете работу, но за 2500 работать специалистом это ужас. На складах столько не получают люди, но такси ваше решение, аренду авто, аккаунт убер боли и в путь + свой график, и авто под рукой

mishka
mishka dev в Galera
0

Так он и вкручивает лампочки в больничке

Лаврентий  Лучезарный
Лаврентий Лучезарный Пилот межзвёздного пространства в Космолёт
-1

А я яму гаварыў!

poslavsky
poslavsky Product Manager в migratepro.tech
3

Михаил, напишите мне в ЛИ https://www.linkedin.com/in/mikhail-paslauski/
Мы помогаем с поиском работы за границей.
Есть бесплатные места для пострадавших от войны или репрессий.
Постараемся помочь вам быстрее найти работу в UX/UI-дизайне.

2

Есть бесплатные места для пострадавших от войны или репрессий

То есть возможно вы возьмёте деньги с Михаила, а возможно и нет...
Вам не кажется, что Ваше сообщение, когда оно опубликовано публично, больше похоже на рекламу?

Аллах  Математик
Аллах Математик Рэппер в Perfect Hip-Hop
6

Devby нанял неплохого копирайтера сделать типично таблоидную новость.

На моменте задонатить, чтоб этот [censored П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://dev.by/pages/agreement] искал себе работу целый день вы и спалились.

Даже если это правда — вайтишник должен страдать.

4

Слышал похожие всякие истории тут в Польше, авторы, которые рассказывали все в таком стиле оказывались балаболами. Электрик на стройке ( если он действительно электрик может получать от 22 злотых на руки за час, помощник электрика от 20) В основном работают по 10 часов в день (время обеда включено в раб день) иногда еще и по субботам. С учетом этого на 4000 с лишним злотых можно рассчитывать. Сильно искать такую работу не надо, берут моментом, не верится в то, что кинули его на стройке. Возможно в больнице и платят так мало, но там ничего тогда не надо делать, кроме как изредка что либо поделать и отбыть свое время. Так что история сомнительная для того, чтобы в нее верить. И да, можно купить рабочую станцию и старый проф моник с полным охватом srgb и выйдет это, не дороже 500-1000 зотых

2

и да, автор судя по описанию работает по 8 часов, на самую минимальную ставку 15 злотых, котрую почти нигде не платят, особенно электрикам, но и тут не сходится его инфа с 6ти до 6ти. ведь с учетом того, что два часа добираться туда и обратно получается 10 часов рабочего времени, а это уже как минимум 3 с лишним тысячи, если взять что минимум платят около 17 за такую работу, то за 10 часовой день должно выйти 3500

1

Интересно, а почему девбай выбрал именно этого [censored П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://dev.by/pages/agreement] ? Ведь он не один, кто за бугром ели сводит концы с концами.

1

АВТОР! Напишите мне в ТГ @Volha_Bezfamilii, я попробую вам помочь.

2

Оля, а чем Вы поможете, если вы даже статью не прочитали. Там указан емейл для контактов.
Кроме того, автор статьи не является героем статьи. Так что не понятно кому Вы помогать собираетесь.
Я бы от таких помощников держался подальше.

Лаврентий  Лучезарный
Лаврентий Лучезарный Пилот межзвёздного пространства в Космолёт
-4

Я написал, мне помогла. Нормально всё. И остальным ребятам рекомендую.

0

Какой то сумбур получается. Вы Михаил? О чем Вы Оле писали? Чем она Вам помогла? Судя по Вашему вечному нытью о жизни в Польше и личных проблемах с девушками, помощь была безрезультатной.
Тут уж либо подробности о помощи, либо это антиреклама.

0

Благодарю)

2

А где связь? Я не увидела адрес почты = мне нечем помочь человеку? Вы вот сразу видно много помагаете своими жэлчными комментами. Противно, что среди беларусов есть такие как вы!

1

Ольга, у меня нету желчи. У меня педантизм. Я не кидаюсь сразу с криками к автору, чем ему помочь. Автору помогать не надо. Автор за статью получит гонорар.
Я просто читаю статью внимательно и до конца. То, что Вы поступаете по другому, говорит о качестве вашей помощи. Вы даже не удосужились понять, кому помогать надо. Не дочитал до конца, где был указан емейл.
Можете обижаться, можете не обижаться, но это просто непрофессионально.
Если Вам не трудно, то не могли бы Вы объяснить, что Вам противно? Что я раскритиковал Ваш порыв?
Кстати, а другим сотням и тысячам людей в подобных и даже худших ситуациях как Вы помогать собираетесь?

0

Вы чего до девушки дое*? Она как хочет, так и связывается с автором. Это не педантизм а долб****зм, если уж в комментах решили перейти на личности.
Профессионал, кого вы тут лечите?

-1

Ну и чего Вы матюками добились?
Давайте ещё раз.
Зачем автору связываться с девушкой?
Как девушка может помочь герою, который никому не нужен? Возьмёт его на содержание?
Где Вы увидели переход на личности?
Кстати, все Ваше сообщение сплошной переход на личности. Причем хамский. Но я не удивлен.

-3

И чего это все неудачники лезут в IT?

Чтобы быть успешным в IT и хорошо зарабатывать надо быть профессионалом высокого уровня. С background and experience.
Всякие курсы и самообучение такого не дают. Такой IT шник зарабатывает совсем другие деньги. На уровне водителя автобуса или рабочего на стройке.

Так не лучше ли найти работу дальнобойщиком? Там платят $80 в сутки. Чем не работа для отца семейства?

-2

Кстати, devby, неплохо было бы раскрыть глаза на реальные заработки в IT после всяких курсов, все ж думают что с ходу 1000 юзд чистыми получать будут, ничего что студенты 5ых курсов за 300-400 юзд на пол ставки работают (больше конечно чем пол ставки по итогу) - к концу распределения зп чистыми в среднем 1100-1200, при этом человек отработал уже почти 4 года. Скажите мало - а зачем платить больше, если распределение? Вот подумайте вайтишники, сможете ли вы конкурировать с выпускником ксиса (ну все знают что это такое) за эти 1200 юзд?

И не нужно писать, что потом скачок зп сразу до 2к-2.5к после распределения, все это знают, но опять же это собеседования и собеседуют уже на мидла 4 лет опыта. Это знания и опыт, которые уже на курсах не получить и не на каждом проекте.

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 29 лістапада 2022, 12:38

1

Ну как бы до весенних событий накручивать себе зряплату в Беларуси было легко. Скачи себе из конторы в контору, которые берут тебя не за знания, а для того, чтоб продать твое наличие заказчику. Именно до 2-3 тыщ зряплату догонялась легко. А вот далее уже надо было работать. ))))

-2

Легко это вы по себе судите, да и опыт для этого все равно нужен уже не маленький.

3

Нет, не по себе. А по той ситуации и примерам, что были год назад. Когда брали человека с надеждой, что через пару лет с него будет что то толковое. Причем он был с нулевым опытом и слабенькими знаниями. Брали на 1500. А через два месяца он уходил в другую контору на 2000.
При этом лично я бы ему и 1500 не платил бы.

3

Вам не кажется, что у вас дичайшее противоречие. Чтобы стать профессионалом высокого уровня с опытом за спиной, надо начинать с уровня неудачника и зарплаты разнорабочего на стройке. И только потом, через набивание шишек, получать этот опыт и другие деньги. И по другому ну никак. Просто вспомните себя. Вы тоже были неудачником в свое время.

-6

Нет, я никогда неудачником не был.
Я всегда был on Top, начиная с Универа.

Также в моём окружении нет людей которые пришли в IT из неудачников.

Похоже мы с вами из разных сред.

0

Какое же у Вас самомнение. )))
Онтоп вы только в какой то одной области. Причем условно. Всегда найдется группа людей, для которых Ваш уровень это полное лузерство.
Ну и наверняка мы из разных сред. Потому что я в среде белорусского (советского) АйТи (программирования) уже более 30 лет.

-5

Да ладно. Я совсем не хотел вас обижать. Так что take it easy.
У меня тоже большой опыт работы в IT.

0

Да как бы я и не вижу на что тут обижаться. Меня практически невозможно обидеть.

1

Начинать с уровня неудачника не лучший старт карьеры. Можно начать с недостатком знаний или опыта но сразу с уровня неудачника?...
И большинство начавших с этого уровня до сих пор там :)

poslavsky
poslavsky Product Manager в migratepro.tech
0

Уважаемые админы devby.io.
Часто в комменты приходят, чтобы увидеть личный опыт, поделиться своим, дать или получить какую-то пользу.
Раньше (не знаю как сейчас), к примеру, комментарии на Хабре были зачастую полезнее самих постов.

Но сейчас здесь в комментах очевидно засилье троллей-балаболов, которые обесценивают, высмеивают, пишут токсичные комменты и минусуют желающих помочь.
В целом это отбивает желание как-то коммуницировать и формирует ложное негативное представление о беларусском айти сообществе.
Может быть немного поменять правила/усилить модерацию?

К примеру, в Вастрик клубе получается создавать безопасную среду в которой хочется делиться.
Можно пообщаться с представителями, чтобы перенять опыт.

-1

Могу ли я услышать от Вас ответ на довольно простой вопрос.
Вы из желающих помочь? Если да, то как помочь человеку, которому отказали много раз?

-1

А у меня вопрос, как комментарии людей, которые видят в истории нестыковки, мешают желающим помочь?

0

Плюсую!

0

Уважаемый poslavsky, подписываюсь под каждым вашим словом! Без модерации комменты превращаются в срач и ругань, и никакого смысла не несут, зачем они тогда нужны? Чтобы Петрович пришел и каждого учил тут жизни, за&&ав своим тролингом?

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 30 лістапада 2022, 00:06

0

Я не имею ни малейшей надежды научить Вас хоть чему то. Мастерством матерщины Вас родители обучили и без меня. Но я против модерации. Пусть все видят кто есть кто.

9

Согласен, есть несостыковки в этой истории. Читал посты автора в linkedin, и он только и делает что жалуется и постоянно пишет что ему все что-то должны.
Знаю пару семей, которые на волне миграции после 20го, уезжали в Польшу и выдавали себя за политический беженцев, чтобы им помогли обустроиться в новой стране

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 28 лістапада 2022, 17:52