Два гады таму ўлады закрылі прыватныя школы. Вось дзве гісторыі іх былых вучняў (усе яны з'ехалі з РБ)
Два гады таму ў Беларусі «паразабраліся» з прыватнымі школамі — з амаль трох дзясяткаў засталося шэсць. Успомнілі, як гэта было — і пагутарылі з айцішнікамі, чые дзеці там вучыліся.
Два гады таму ў Беларусі «паразабраліся» з прыватнымі школамі — з амаль трох дзясяткаў засталося шэсць. Успомнілі, як гэта было — і пагутарылі з айцішнікамі, чые дзеці там вучыліся.
«Зачысціць усё да немагчымасці»: як закрывалі прыватныя школы
Афіцыйная прычына, чаму восенню 2022 года былі закрытыя амаль усе прыватныя школы, — яны не прайшлі ліцэнзавання.
Праблемы ў прыватнікаў супалі са здарэннем у школе «Смарт Скул»: хлопчык стрэліў з дзіцячага пісталета і трапіў гумовым шарыкам у вока дзяўчынцы. Аляксандр Лукашэнка назваў гэтую школу «антыдзяржаўнай клаакай» і запатрабаваў «зачысціць усё да немагчымасці ў сістэме адукацыі».
— Я даручыў неадкладна ўвесці ліцэнзаванне з учорашняга дня. Народная адукацыя, школы, ВНУ — гэта не тая сфера, дзе мы жартаваць павінны, — заявіў ён.
Бацькам прыйшлося спешна пераводзіць сваіх дзяцей у дзяржаўныя ўстановы. Некаторыя расказвалі, што ім пагражалі СНС (прызнанне дзяцей у статусе «сацыяльна небяспечнага становішча»), калі не зробяць гэтага, а да кагосьці дадому нават прыходзіў дырэктар з дзяржшколы па «прапісцы».
— У майго дзіцяці сіндром дэфіцыту ўвагі, але ў звычайнай школе не ведалі, што гэта, — для іх мой сын быў проста «двоечнікам і хуліганам».
Прыватная школа стала для нас паратункам: тут невялікія класы, персанальны падыход і паважлівае стаўленне да ўсіх вучняў. Цяпер сын вучыцца з цікавасцю — ён больш не двоечнік, цікавіцца музыкай і грае на музычным інструменце, любіць гуманітарныя навукі, чытае.
— Працэс там [у прыватнай школе] арганізаваны нашмат лепей, тэхнічнае абсталяванне добрае. Стаўленне да дзяцей кардынальна адрозніваецца — у прыватнай школе іх слухаюць. А яшчэ іх там вучаць, у той час як у дзяржшколе проста кантралявалі: школьнік сам або з бацькамі меўся разабрацца з навучальным матэрыялам, а пасля — прадэманстраваць веды ў школе.
— Не магу сказаць, што дзяржшкола — гэта адназначна зло, а прыватная — дабро: ёсць і плюсы, і мінусы ў абодвух варыянтаў. Але адно дакладна: заўсёды вырашае педсклад. Проста ў прыватных школах ён часцей за ўсё спецыяльна падабраны, добра матываваны і не зарэгуляваны план-канспектамі і іншай папяровай справаздачнасцю.
У выніку асобы гнутка і свабодна працуюць з асобамі, улічваючы і паважаючы іх узроставыя патрэбы і нязручныя пытанні. У дзяржшколе ж, на жаль, да дзяцей часта ставяцца як да нязручнай жывой масы, якую трэба любым спосабам заткнуць, пракантраляваць, прымусіць вывучыць параграф і роўна пашыхтаваць на лінейцы.
Чыноўнікі сустракаліся з кіраўнікамі прыватных школ і бацькамі іх вучняў і абяцалі, што паспрабуюць дапамагчы ім прайсці ліцэнзаванне — бо бачаць, што дзяржшколы перапоўненыя.
— Мы, чыноўнікі, разумеем, што школы перапоўненыя. Дзіцячае насельніцтва расце хутчэй, чым будуюцца ўстановы адукацыі. У Мінскім раёне 61 тысяча дзяцей — і прыватныя школы, хай і нязначна, зніжаюць нагрузку на дзяржаўныя.
Сёння я прыйшла сюды, каб данесці да вас: у вас ёсць магчымасць аднавіць працу школы. Цяпер справа за малым — выканайце патрабаванні, неабходныя для атрымання ліцэнзіі, — казала тады намесніца старшыні Мінскага райвыканкама Ірына Ціхонка.
Аднак у другой чвэрці навучальнага года адкрыліся ўсяго тры прыватныя школы. Пры канцы 2023 года міністр адукацыі Андрэй Іванец удакладняў, што іх засталося шэсць — «Канкорд», «Эка-Эл», «Альтэрнатыва», «Іхвіс», Мінская міжнародная гімназія і «Елісеевы палі».
Бацькі прызнаваліся dev.by, што з пераходам дзяцей у дзяржшколы ім давялося ўзяць па 4 рэпетытары. «У выніку ў дзіцяці зусім няма вольнага часу». Некаторыя наракалі на тое, што «прасела якасць ведаў».
Вось цытата ад аднаго з бацькоў:
— З дзяржшколай у нас пакуль не складваецца: на фоне стрэсу ў дзіцяці пагоршылася здароўе. Уся нагрузка па навучанні зноў легла на мяне. Настаўнікі ў новай школе не саромеюцца казаць бацькам: «Вучыце з дзецьмі ўрокі!» Па вусных прадметах амаль на кожным занятку — або самастойная праца, або практычная. Калі дзецям даюць матэрыял і ў якім выглядзе — незразумела.
…Мне давялося ўзяць чатырох рэпетытараў:
па матэматыцы, так як у школе даюць матэрыял максімум на 5-6 балаў;
па англійскай — паколькі ў прыватнай школе сын займаўся па іншай праграме і сышоў далёка наперад. Каб яго веды не разгубіліся, мы працягваем заняткі па той жа праграме з рэпетытарам;
па дызайне, так як дзіця добра малюе;
і па геаграфіі. У школе з гэтым прадметам катастрофа, хоць мы лічым яго вельмі карысным.
І ў выніку ў дзіцяці зусім няма вольнага часу. А раней яно ўсё тое ж самае рабіла ў прыватнай школе — і ў 4 гадзіны было вольнае, і хатняе заданне было часткова выкананае. Навошта дзяцей у школу кожны дзень цягаюць — не зразумела. Ужо клікалі б толькі на экзамены — было б у школьнікаў хоць трохі асабістага часу, яны здаравейшыіт былі б.
Частка дзяцей з’ехала за мяжу, але міністр Іванец казаў, што чакае іх назад і гатовы па вяртанні «сустрэць у нашых школах».
«Сын казаў, што гэта было нашае найлепшае рашэнне» — досвед айцішніцы
Мы папрасілі чытачоў dev.by (іх імёны змененыя) расказаць, як склаліся лёсы іх дзяцей — былых вучняў прыватных школ.
Сын Ганны цяпер ужо не школьнік — нядаўна ён скончыў школу, якая працавала па брытанскай сістэме, у Лімасоле.
— Наш сын вучыўся ў прыватнай мінскай школе «Інавацыя» — ад 7 да 9 класа. І гэта быў самы класны наш досвед, звязаны з адукацыяй.
У многіх сучасных дзяцей «цяжкі характар» — так лічаць настаўнікі з савецкім мінулым. Гэтыя дзеці не падпарадкоўваюцца аўтарытэту проста таму, што ім так сказалі, і адкрыта выказваюць сваё меркаванне і нязгоду. Мой сын у 11-12 гадоў стаў «цяжкім» дзіцем з выдатнымі ацэнкамі і нездавальняючымі паводзінамі.
Кожную чвэрць мяне выклікалі ў школу — і гэта быў каласальны стрэс для мяне і для сына. У выніку мы з ім пайшлі да дзіцячага псіхолага, і той адкрыта сказаў: «Магчыма, псіхолаг патрэбны не дзіцяці, а вам».
На наступны год мы змянілі школу. У звычайную школьную сістэму я ўжо не верыла — так што мы пайшлі ў прыватную «Інавацыю». Там актыўную натуру сына неўзабаве накіравалі ў патрэбнае рэчышча — ён стаў удзельнічаць у грамадскім жыцці школы, весці школьныя мерапрыемствы. Сышлі ягоныя калючасць, агрэсія, сарказм.
Што там нам падабалася:
гэта была менавіта асобная школа — маленькая, лямпавая, — а не проста класныя паралелі. Малыя не баяліся старэйшых, перасякаліся з імі ў сталовай, і ўсе вельмі дружна размаўлялі;
у школе вучыліся дзеці з розных краін — і шмат увагі надавалася англійскай мове: у сына было па два ўрокі англійскай на дзень. Класы дзяліліся па ўзроўнях валодання мовай, а не па ўзросце. Прычым з некаторымі дзецьмі першапачаткова можна было размаўляць толькі на англійскай, атрымлівалася экспрэс-практыка;
у рамках навучальнага часу быў выдзелены ўрок самападрыхтоўкі, калі дзеці маглі зрабіць хатнюю працу. Я наогул забылася пра праблему са школьнымі хатнімі;
класы былі невялікія — па 10-12 чалавек, усім надавалася ўвага;
школа знаходзілася на лініі метро і гарадскога транспарту. Сын дабіраўся туды самастойна — і гэта была выдатная дапамога для нас, працуючых бацькоў.
Пагутарыўшы з дырэктарам «Інавацыі» пару разоў, мы больш у адукацыйную сістэму не лезлі. Усё даведваліся праз сына, а пытанні вырашалі на бацькоўскіх сходах — і адчувалі сябе выдатна. Ведаю, што былі бацькі, якія шчыльней насядалі на адміністрацыю, і адносіны з дырэктарам не ва ўсіх складваліся. Некаторыя сыходзілі са школы са скандаламі, пісалі дрэнныя водгукі. Як і ўсюды. Кожнаму трэба знайсці сваю школу.
Калі сын сканчаў 9 клас, мы ўжо ведалі, з’едзем з краіны.
На Кіпры нам парэкамендавалі школу, дзе вучацца толькі старэйшыя класы па брытанскай сістэме — IMS School. Усё як ва ўніверсітэце: няма класаў, ёсць паток — напрыклад, матэматыка, фізіка. І няма ўрокаў, ёсць пары. Ёсць абавязковыя прадметы, і ёсць некаторая колькасць на выбар — так званая спецыялізацыя. Выдатная школа, у якой выкладанне вялося толькі на англійскай мове.
У гэтую школу трэба было прайсці адбор — здаць двухгадзінны тэст на англійскай на веданне матэматыкі і логіку, слоўнікамі і тэлефонам карыстацца было няможна. Мы прыйшлі ў школу на кансультацыю, і нам прызначылі гэты тэст ужо праз два дні.
Часу на падрыхтоўку не заставалася. Сын пайшоў і здаў тэст — у школу яго прынялі. Усе тры гады навучання на Кіпры ён казаў, што гэта было нашае найлепшае рашэнне. І дагэтуль дзякуе «Інавацыі» за досвед.
Дарэчы, у Беларусі наш сын паспеў трапіць на лінейку ў 10-м класе сваёй ужо былой школы. Яму далі выступіць з невялікай прамовай — а потым іх павялі глядзець у запісе выступ Лукашэнкі. Сын быў у шоку. Праз тры месяцы «Інавацыю» закрылі.
«Пары тыдняў у гімназіі дачцэ хапіла, каб зразумець розніцу паміж прыватнай і дзяржшколай»
Дзіця Алеся таксама вучылася ў «Інавацыі» — з першага да пятага класа.
— Мая дачка вучылася ў гэтай школе амаль ад самага яе адкрыцця, на той момант там было ўсяго некалькі вучняў.
Калі «Інавацыю» закрылі, мы былі вымушаныя перавесці дачку ў 24-ю гімназію — не па прапісцы, але без нейкіх намаганняў: проста папрасіліся, і дзіця ўзялі. Гімназія размешчаная блізка да дома, плюс спецыялізуецца на мовах («Інавацыя» была вельмі моцная ў гэтым пытанні — нам не хацелася губляць узроўню). Ну, а акрамя таго калісьці там вучыўся і я, таму меў некаторы сантымент.
У прынцыпе пары тыдняў у гімназіі дачцэ хапіла, каб зразумець розніцу паміж прыватнай і дзяржшколай — але ў выніку яна правяла там увесь навучальны год.
24-я гімназія насамрэч нядрэнная школа — «пекла» там няма. Але з «Інавацыяй» не параўнаць: гэта неба і зямля. Большасць выкладчыкаў, якія працавалі ў «Інавацыі», — выдатныя прадметнікі, многія яшчэ і вельмі цікавыя людзі. Не кажучы ўжо пра тое, што яны любяць дзяцей.
Пасля школы дачка магла расказаць: «Сёння на англійскай абмяркоўвалі NFT». Нават у малодшай школе вымаўленне ў яе было лепшае за маё. Ну і ў кожным класе было па 12 чалавек — што азначае магчымасць індывідуальнага падыходу да вучняў.
У гімназіі аніякай сур’ёзнай вучобы не было — і матэматыка, і англійская слабейшыя на парадак. Ад вымаўлення англічанкі дачка наогул была ў шоку. Адзіны плюс дзяржшколы — адсутнасць аплаты, усё астатняе — мінусы.
Праблем з адаптацыяй пасля пераходу ў дзяржшколу не было — ані булінгу, ані якіх-небудзь ідэалагічных праблем мы не назіралі. Але цікавасць да вучобы за год моцна асела.
Затым мы пераехалі ў Ізраіль — і тут дачка трапіла ў выдатную школу ў Тэль-Авіве. Каб паступіць, здавалі экзамен па матэматыцы.
У Ізраілі ёсць падзел школ на 3 ўзроўні: сярэдняя школа пачынаецца з сёмага класа — так што мы прыляцелі якраз своечасова. Нашая школа дзяржаўная, класы немаленькія — таксама па 30 чалавек. Ёсць асобны паток для рускамоўных рэпатрыянтаў, навучанне на ім вядзецца на рускай, але пры гэтым у дзяцей больш гадзін іўрыту — каб праз некалькі гадоў можна было перайсці ў звычайны клас.
Па такіх прадметах, як англійская, матэматыка і іўрыт, дзяцей дзеляць на падгрупы па ўзроўнях. Па меры прагрэсу падгрупу можна памяняць. Яшчэ вучням прапаноўваюць кучу бясплатных гурткоў на выбар, сёлета мы выбралі дыпламатыю (вядзе на англійскай вельмі круты спецыяліст), дарэчы, у нашай школе дыпламатыя — адзін з профіляў на ўзроўні старэйшых класаў.
Адрозненне, якое кідаецца ў вочы ў параўнанні з нашымі дзяржшколамі — неабыякавае, вельмі цёплае стаўленне да дзяцей. Ніякага «саўка», усіх гэтых: «вашыя праблемы» і «вас шмат, а я — адна». Першае, што зрабіла завуч, калі мы летась прыйшлі з дачкой дамаўляцца аб экзамене на паступленне, — пачаставала яе цукеркай. У часе бамбёжак класная рэгулярна тэлефанавала нам і пыталася, ці не патрэбная псіхалагічная або любая іншая дапамога. У дачкі не было камп’ютара — у школе выдалі лэптоп.
Што тычыцца ўзроўню прадметнай адукацыі, то ў школе ў Ізраілі ён значна вышэйшы, чым у мінскай гімназіі, але, мабыць, не такі круты, як было ў «Інавацыі» — усё ж такі класы па 12 чалавек даюць больш магчымасцяў настаўніку. Ну і ёсць свая тонкасць у ізраільскай адукацыі: у сярэдніх класах (то-бок ад сёмага да дзявятага) дзяцей асабліва не напружваюць, «гонка» пачынаецца ў старэйшых (ад дзясятага да дванаццатага).
Яшчэ дадам, што «Інавацыя» была асноўнай прычынай, з якой мы яшчэ год-паўтара не з’язджалі ў Ізраіль: мы разумелі, што адукацыю такога ўзроўню без велізарных грошай за мяжой знайсці будзе складана, і спадзяваліся, што школе ўсё ж дадуць працаваць у Беларусі.
Да мне как то от твоей похвалы ни жарко ни холодно, [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024]. А разница между двумя вариантами была видна невооруженным глазом, когда я их читал в 1996.
Дружок, некоторые из здесь присутствующих в 1996 еще на горшок не научились сознательно ходить, а ты бросаешь им обвинения в том, чего они впринципе осознать не могли ещё много лет после.
ну 10 лет назад как раз была оттепель после кризисов, можно было еще поспорить. Но вот сейчас режим идет с авторитарного в тоталитарный и будет все только хуже
Спорный вопрос. Как по мне, так наоборот идет еще больший отказ от ответсвенности граждан принимать хоть какие то решения.
Даже по тутошним обсуждениям видно, как вырослр число сообщений с выражением "простой людь" который не отвечает и не хочет отвечать за действия своей же власти. "А нас то за что?"
Согласен, на сайт какой школы ни зайди сразу видно, что патриотизму уделяется особое внимание. Через десяток лет эти дети вырастут и мы будем жить в совсем другом обществе.
Только дети что сейчас, что 5, что 15 лет назад, смотрят на этот школьный спущенный сверху пропагандизм исключительно как на назойливые старческие потуги всяких динозавров. А так да, будете, главное самим читать только эти самые сайты школ и СБ Беларусь сегодня.
Какое там развитие "гражданскости" я вообще хз, думаю, это чел так шутит.
Валдис Адаскус
Старший Заместитель Младшего Пропагандиста по работе с РБ в Европейское ЦИПСО
23 верасня 2024, 18:24
1
@kek cheburek, тут больше половины взрослых людей чёрное от белого не в состоянии отделить. Что уже про детей говорить. Они как глина - лепи с них что хочешь.
Яркий пример перед глазами - Россия. За 16 лет победобесия вылепили новую генерацию людей.
Только при этом СССР развалился как карточный домик, хотя детям и взрослым там мозги (в отстутствии интернета тем более) так промывали, что сейчас просто детский лепет.
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Тоталитаризм - это газовые камеры во имя арийской расы, это массовые расстрелы классовых врагов в имя светлого будущего коммунизма, это красные кхмеры истребляющие 30% населения и сгоняющие всех остальных в трудовые лагеря дабы создать новый мир без городов. Каждый мелкий автократ хочет иметь тоталитаризм, но не каждый может. Потому что нужна массовая идеология и личные лидерские качества. [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Как Java отличается от Javascript, так отличаются авторитаризм от тоталитаризма - это качественно разные политические системы, а не просто разной степени интенсивности состояния одной системы.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 25 верасня 2024, 10:52
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Дети вон даже школы не закончив, из страны сбежали под воздействием деструктивной пропаганды, полученной в школе. Государство лишилось потенциалального тракториста и доярки. Учились бы в гос школе, такого бы не произошло.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 23 верасня 2024, 09:10
Мы приняли решение уезжать именно из-за системы образования (но уехали чуть раньше, чем начали все прикрывать). Когда старший ребенок пошел в государственную школу, то сомнения об эффективности такого обучения появились уже с первых дней. Классный руководитель элементарно не мог грамотно изъяснять свои мысли и в "классном" чате писал с орфографическими ошибками (здесь нет ничего удивительного, если посмотреть на проходные баллы на педагогические факультеты за последние десятилетия). Нагрузка в количестве 32 детей на одного классного руководителя выглядела сумасшествием (но в нашем государстве не видят в этом проблемы). Поэтому я очень понимаю родителей детей с СДВГ и другими расстройствами - у них просто нет шансов получить достойное образование и внимание. Наибольшее внимание в государственной школе уделялось почему-то школьной форме: учителя каждый раз критиковали детей за то, что их форма одежды какая-то не такая. Ребенок постоянно нервничал утром, а не накричит ли на него учитель сегодня из-за цвета колготок. Как итог - ушли в частную школу. Через полгода ребенок с удовольствием просыпался в школу. В какой-то момент мы поняли, что в этом государстве нам придется устраивать в частную школу всех наших троих детей, что выглядит достаточно серьезной финансовой нагрузкой. Поэтому проблема налогов в европейских странах нас не пугала вообще никак. И, конечно, можно много говорить о том, что интеллектуальная нагрузка в европейских школах ниже, чем в РБ, но зато здесь воспитывают личность, а не запуганных интровертов, которые боятся чужого мнения и умеют решать диф. уравнения в уме.
Государственное министерство воспитания заботится о своевременном внесении единообразия в процесс образования. Образование должно служить делу поддержания чувства гордости за свое отечество и Президента.
Давно прошли те времена, когда выпускники белорусских школ могли "решать диф. уравнения в уме.".
Старшая закончила 41-ю гимназию в Минске в последний год перед переездом, который ее похоронил. Средняя училась номинально там же, но качество упало до нуля, . Младший сын пошел в новую начальную школу в Брилевичах, где случай с исправлением молодой училкой "трамвай" на "транвай" (проверочное слово - "транспорт") была последним предупреждением, больше ждать не стали.
За два года в Австрии дети в обычных школах подняли немецкий до уровня выше местных (по оценкам на контрольных), английский на уровне синьора белорусского Ерата и средняя дочка еще и латынь начала с этого года.
Никаких шевронов, гимнов и патриотических концертов, зато экскурсии по музеям и предприятиям, хромбуки с дотацией за 80 евро и чистые туалеты :-)
Видите, опасения, что закрытие частных школ ударит по государственным не оправдались. Дети из частных школ не хлынули в государственные, поскольку уехали. Потому перегруженность классов не увеличилась, и ученики с некачественным частным образованием не тянут вниз статистику оценок в государственных школах.
Властям фиолетово вот после такого «зачистить всё до невозможности в системе образования». Просто взять под козырек и выполнить. А уж тем более ыиолетово на мнение родителей. Пусть себе опасаются. Толку ноль.
Я свою школу вспоминаю как в страшном сне (гос) этакая армия но только для самых маленьких. Наверное своего ребенка если бы он был в жизни не отдал бы в такое место. Родители из статьи молодцы к сожалению в мое время у меня не было такого выбора. Из + наверное только стойкость к агрессивной среде выработалась но и то в ЕС за все долгое время что тут живу с ней не сталкиваюсь, так что такой себе + в современном западном обществе.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 23 верасня 2024, 14:12
+100500 к лучам добра в сторону "Инновации". После 1-2 месячной адаптации ребёнок был счастлив там учиться весь 5-й класс. В 6-м классе ему пришлось вернуться в школу по прописке, т.к. продолжаться учиться в любимой школе не было возможности.
Сейчас учится в одной из публичных польских школ в 8-м классе, готовится к экзаменам потиху. В целом доволен, хотя адаптация была непростой. Недавно с ним общался на тему, где бы ты хотел бы учиться, если бы можно было вернуть в РБ. Ответ - в "Инновации" либо другой частной школе, гос.школа в РБ - полный ПЭ, вообще не вариант.
Рэлацыраваліся? Цяпер вы можаце каментаваць без верыфікацыі акаўнта.
Неужели было непонятно 5-10-20 лет назад, что государство будет брать под контроль все, что только можно?
нет нельга было.
Ты распазнаў?
Да. Достаточно было прочитать президентский вариант конституции 1996.
молодец. а когда распознал?
Да мне как то от твоей похвалы ни жарко ни холодно, [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024]. А разница между двумя вариантами была видна невооруженным глазом, когда я их читал в 1996.
Дружок, некоторые из здесь присутствующих в 1996 еще на горшок не научились сознательно ходить, а ты бросаешь им обвинения в том, чего они впринципе осознать не могли ещё много лет после.
ну 10 лет назад как раз была оттепель после кризисов, можно было еще поспорить. Но вот сейчас режим идет с авторитарного в тоталитарный и будет все только хуже
Даже не смешно. Хоть какие то признаки ослабления вертикали власти и передачи полномочий на откуп гражданам были?
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
Спорный вопрос. Как по мне, так наоборот идет еще больший отказ от ответсвенности граждан принимать хоть какие то решения.
Даже по тутошним обсуждениям видно, как вырослр число сообщений с выражением "простой людь" который не отвечает и не хочет отвечать за действия своей же власти. "А нас то за что?"
Согласен, на сайт какой школы ни зайди сразу видно, что патриотизму уделяется особое внимание. Через десяток лет эти дети вырастут и мы будем жить в совсем другом обществе.
Только дети что сейчас, что 5, что 15 лет назад, смотрят на этот школьный спущенный сверху пропагандизм исключительно как на назойливые старческие потуги всяких динозавров. А так да, будете, главное самим читать только эти самые сайты школ и СБ Беларусь сегодня.
Какое там развитие "гражданскости" я вообще хз, думаю, это чел так шутит.
@kek cheburek, тут больше половины взрослых людей чёрное от белого не в состоянии отделить. Что уже про детей говорить. Они как глина - лепи с них что хочешь.
Яркий пример перед глазами - Россия. За 16 лет победобесия вылепили новую генерацию людей.
Только при этом СССР развалился как карточный домик, хотя детям и взрослым там мозги (в отстутствии интернета тем более) так промывали, что сейчас просто детский лепет.
так дети там меньше чем взрослые от пропаганды пострадали, не в школе дело совсем :)
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Тоталитаризм - это газовые камеры во имя арийской расы, это массовые расстрелы классовых врагов в имя светлого будущего коммунизма, это красные кхмеры истребляющие 30% населения и сгоняющие всех остальных в трудовые лагеря дабы создать новый мир без городов. Каждый мелкий автократ хочет иметь тоталитаризм, но не каждый может. Потому что нужна массовая идеология и личные лидерские качества. [Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Как Java отличается от Javascript, так отличаются авторитаризм от тоталитаризма - это качественно разные политические системы, а не просто разной степени интенсивности состояния одной системы.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 25 верасня 2024, 10:52
Правила тут. Их всего 5. А жизнь вот тут - и в ней куча приколов. Френдли файер, редакция.
Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
Правила тут, их всего 5
[Часть комментария скрыта за нарушение правил общения. Вот они, их всего пять: https://devby.io/news/comments-2024] Дети вон даже школы не закончив, из страны сбежали под воздействием деструктивной пропаганды, полученной в школе. Государство лишилось потенциалального тракториста и доярки. Учились бы в гос школе, такого бы не произошло.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 23 верасня 2024, 09:10
Мы приняли решение уезжать именно из-за системы образования (но уехали чуть раньше, чем начали все прикрывать). Когда старший ребенок пошел в государственную школу, то сомнения об эффективности такого обучения появились уже с первых дней. Классный руководитель элементарно не мог грамотно изъяснять свои мысли и в "классном" чате писал с орфографическими ошибками (здесь нет ничего удивительного, если посмотреть на проходные баллы на педагогические факультеты за последние десятилетия). Нагрузка в количестве 32 детей на одного классного руководителя выглядела сумасшествием (но в нашем государстве не видят в этом проблемы). Поэтому я очень понимаю родителей детей с СДВГ и другими расстройствами - у них просто нет шансов получить достойное образование и внимание. Наибольшее внимание в государственной школе уделялось почему-то школьной форме: учителя каждый раз критиковали детей за то, что их форма одежды какая-то не такая. Ребенок постоянно нервничал утром, а не накричит ли на него учитель сегодня из-за цвета колготок. Как итог - ушли в частную школу. Через полгода ребенок с удовольствием просыпался в школу. В какой-то момент мы поняли, что в этом государстве нам придется устраивать в частную школу всех наших троих детей, что выглядит достаточно серьезной финансовой нагрузкой. Поэтому проблема налогов в европейских странах нас не пугала вообще никак. И, конечно, можно много говорить о том, что интеллектуальная нагрузка в европейских школах ниже, чем в РБ, но зато здесь воспитывают личность, а не запуганных интровертов, которые боятся чужого мнения и умеют решать диф. уравнения в уме.
Государственное министерство воспитания заботится о своевременном внесении единообразия в процесс образования. Образование должно служить делу поддержания чувства гордости за свое отечество и Президента.
Давно прошли те времена, когда выпускники белорусских школ могли "решать диф. уравнения в уме.".
Старшая закончила 41-ю гимназию в Минске в последний год перед переездом, который ее похоронил. Средняя училась номинально там же, но качество упало до нуля, . Младший сын пошел в новую начальную школу в Брилевичах, где случай с исправлением молодой училкой "трамвай" на "транвай" (проверочное слово - "транспорт") была последним предупреждением, больше ждать не стали.
За два года в Австрии дети в обычных школах подняли немецкий до уровня выше местных (по оценкам на контрольных), английский на уровне синьора белорусского Ерата и средняя дочка еще и латынь начала с этого года.
Никаких шевронов, гимнов и патриотических концертов, зато экскурсии по музеям и предприятиям, хромбуки с дотацией за 80 евро и чистые туалеты :-)
Видите, опасения, что закрытие частных школ ударит по государственным не оправдались. Дети из частных школ не хлынули в государственные, поскольку уехали. Потому перегруженность классов не увеличилась, и ученики с некачественным частным образованием не тянут вниз статистику оценок в государственных школах.
теперь они тянут зато вверх успеваемость школ в Польше и других странах. Самые активные и самые образованные))))
А кто этого опасался?
Когда власти встречались с родителями закрываемых школ, то на этих собраниях высказывались подобные опасения.
Властям фиолетово вот после такого «зачистить всё до невозможности в системе образования». Просто взять под козырек и выполнить. А уж тем более ыиолетово на мнение родителей. Пусть себе опасаются. Толку ноль.
Белорусское образование как и белорусская армия - цирк с конями, не более
В школах еще осталось раздавать "полосатые пижамы" и будет точь-в-точь. Ой, какой там раздавать - обязать родителей купить у одного продавца.
а в слонимской школе оденут в Hugo Boss?
Оденут, но есть нюанс
А что такое слонимская школа?
Я свою школу вспоминаю как в страшном сне (гос) этакая армия но только для самых маленьких. Наверное своего ребенка если бы он был в жизни не отдал бы в такое место. Родители из статьи молодцы к сожалению в мое время у меня не было такого выбора. Из + наверное только стойкость к агрессивной среде выработалась но и то в ЕС за все долгое время что тут живу с ней не сталкиваюсь, так что такой себе + в современном западном обществе.
Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 23 верасня 2024, 14:12
Дайте современному западному обществу шанс себя проявить. Что ж вы уже так в них не верите.
+100500 к лучам добра в сторону "Инновации". После 1-2 месячной адаптации ребёнок был счастлив там учиться весь 5-й класс. В 6-м классе ему пришлось вернуться в школу по прописке, т.к. продолжаться учиться в любимой школе не было возможности.
Сейчас учится в одной из публичных польских школ в 8-м классе, готовится к экзаменам потиху. В целом доволен, хотя адаптация была непростой. Недавно с ним общался на тему, где бы ты хотел бы учиться, если бы можно было вернуть в РБ. Ответ - в "Инновации" либо другой частной школе, гос.школа в РБ - полный ПЭ, вообще не вариант.
и будет не уметь пришивать подворотничок к воротничку. ни одна доярка замуж не пойдет
пришивать - это экстремизм